Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Πειραιά “Η Πρόοδος”: Απόφαση της Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης της 26/3/2024

Συγκλονιστική ήταν η χθεσινή Έκτακτη Γενική Συνέλευση του Συλλόγου μας που πραγματοποιήθηκε με καταστατική απαρτία, καθώς πήραν μέρος 144 μέλη του μας (δείτε φωτογραφικό υλικό). Η μαζική παρουσία των συναδέλφων κατέδειξε την αποφασιστικότητα του κλάδου να αντιταχθεί στη επιβολή της αξιολόγησης που επιδιώκει την κατηγοριοποίηση των σχολείων και την χειραγώγηση των εκπαιδευτικών. Η Γ.Σ. σε πνεύμα ενότητας, αγωνιστικότητας και ομοφωνίας αποφάσισε να κηρύξει άμεσα ο Σύλλογός μας Απεργία -Αποχή από την ατομική αξιολόγηση. Εντός της ημέρας θα επιδοθεί το εξώδικο προς το ΥΠΑΙΘΑ, τα συναρμόδια υπουργεία και τη Δ/νση Π.Ε. Πειραιά. Όταν ολοκληρωθεί η παραπάνω διαδικασία, μετά το πέρας 4 ημερών (την Τρίτη 2/4) ενεργοποιείται η Απεργία Αποχή και θα αρχίσουμε να υπογράφουμε την δήλωση συμμετοχής η οποία πρέπει να κατατίθεται στο αρχείο κάθε σχολείου και να πρωτοκολλείται. Τις επόμενες μέρες θα αποσταλούν ακριβείς οδηγίες.

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. ΠΕΙΡΑΙΑ “Η ΠΡΟΟΔΟΣ”

ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ (26/3/2024)

Στον Πειραιά και συγκεκριμένα στην αίθουσα εκδηλώσεων των 9ου-11ου Δ. Σχ. Πειραιά, την Τρίτη 26 Μαρτίου 2024 και ώρα 18:30 πραγματοποιήθηκε η Γενική Συνέλευση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Πειραιά «Η Πρόοδος» μετά από πρόσκληση του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου. Η Γενική Συνέλευση, με βάση το άρθρο 14 του καταστατικού του Συλλόγου πραγματοποιήθηκε με απαρτία. Θέμα της Γενικής Συνέλευσης, το αγωνιστικό πλαίσιο του Συλλόγου το επόμενο διάστημα, οι μορφές αγώνα που θα επιλέξει για την υπεράσπιση του δημόσιου δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης και οι μορφές αγώνα που θα προτείνει προς τη Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (Δ.Ο.Ε.) στην ολομέλεια προέδρων που θα πραγματοποιηθεί 1 Απριλίου 2024.

Μετά από διαλογική συζήτηση τέθηκε σε ψηφοφορία η παρακάτω κοινή πρόταση η οποία υπερψηφίστηκε ομόφωνα, με ανάταση των χεριών, από το σύνολο των παρευρισκόμενων και αποτελεί την απόφαση της Γενικής Συνέλευσης. Ήτοι 144 ψήφοι υπέρ, ο κατά και 0 λευκά.

1. Χαιρετίζουμε τους χιλιάδες συναδέλφους σε κάθε γωνιά της χώρας που κρατάμε όρθια τα σχολεία, που παλεύουμε καθημερινά να υπερνικήσουμε δυσκολίες και να ανταποκριθούμε στον παιδαγωγικό μας ρόλο. Χαιρετίζουμε τους χιλιάδες απεργούς διαδηλωτές της 28/2 που πλημμύρισαν τους δρόμους σε όλη την Ελλάδα βροντοφωνάζοντας «η τα κέρδη τους ή ζωές μας». Χαιρετίζουμε τους χιλιάδες διαδηλωτές φοιτητές, μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς και εργαζόμενους που καταψήφισαν στον δρόμο το κατάπτυστο νομοσχέδιο της κυβέρνησης για τα ιδιωτικά ΑΕΙ. Εδώ είναι η ελπίδα και η δύναμη μας. Στον αγώνα για μόρφωση, δουλειά και ζωή με δικαιώματα!

Η προσπάθεια της κυβέρνησης και του ΥΠΑΙΘΑ να ιδιωτικοποιήσουν την εκπαίδευση, να κατηγοριοποιήσουν τα σχολεία, να μεταφέρουν το «κόστος» στους γονείς, να μετατρέψουν τους εκπαιδευτικούς σε κυνηγούς χορηγών, δε θα περάσει!

Η λεγόμενη αξιολόγηση έρχεται να δείξει με το δάχτυλο τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς, τους ίδιους τους μαθητές ως τους μεγάλους υπεύθυνους για τα αδιέξοδα του σημερινού σχολείου.

2. Η πολύχρονη μάχη του εκπαιδευτικού κινήματος ενάντια στην αξιολόγηση έχει το νόημα της απόρριψης ενός εργαλείου που σκοπό έχει την κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών, την εμπορευματοποίηση του δημόσιου σχολείου και τη μετατροπή του σε ένα αξιολογικό κάτεργο με υποταγμένους εκπαιδευτικούς, γονείς πελάτες και μαθητές που θα στερούνται βασικών μορφωτικών δικαιωμάτων με σημαντικότερο εκείνο της αγωγής. Ο αγώνας μας έχει απέναντι τις εκάστοτε κυβερνήσεις, την αντιεκπαιδευτική ατζέντα της ΕΕ, του ΟΟΣΑ , της Παγκόσμιας Τράπεζας και άλλων ευαγών ιδρυμάτων. Τα τελευταία τρία χρόνια, η κυβέρνηση επιχειρεί να επιβάλλει ένα ακραίο ταξικό αγγλοσαξωνικό μοντέλο αξιολόγησης, που έχει αποτύχει παταγωδώς σε διεθνές επίπεδο και έχει λειτουργήσει ως βασικό εργαλείο αποκλεισμού των φτωχών παιδιών από την πρόσβαση στη μόρφωση.

3. Η τελευταία απόφαση του δικαστηρίου ενάντια στην απεργία-αποχή της ΔΟΕ εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο λειτουργίας ενός ιδιότυπου καθεστώτος κυβέρνησης-κράτους-δικαστικών θεσμών-ΜΜΕ-επιχειρηματικών λόμπι. Είναι το ίδιο καθεστώς που κουκουλώνει το έγκλημα των Τεμπών, που βγάζει λάδι τους παιδοβιαστές, που εξοντώνει μάρτυρες και ενοχλητικούς δημοσιογράφους, που εξαφανίζει ολόκληρα βαγόνια και μπαζώνει τα στοιχεία εγκλημάτων. Και αυτά τα καθεστώτα νικιούνται με αποφασιστικούς παλλαϊκούς αγώνες.

4. Όλο το προηγούμενο διάστημα, σταθήκαμε δίπλα στο φοιτητικό κίνημα, με τον κοινό αγώνα μας κάναμε πράξη το πανεκπαιδευτικό μέτωπο.  Ο αγώνας που δίνουμε αφορά όλη μας τη ζωή, για να εργαζόμαστε και να ζούμε με αξιοπρέπεια. Έχουν το θράσος να μας λένε για «αναβάθμιση του σχολείου», για «στήριξη του εκπαιδευτικού» και «αξιολόγηση» όταν οι μισθοί μας είναι καθηλωμένοι εδώ και 15 χρόνια και η τεράστια ακρίβεια που κατατρώει ότι έχει απομείνει από το πενιχρό εισόδημά μας. Όταν υπάρχουν 51 χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικοί-μπαλάκι, από περιοχή σε περιοχή και από σχολείο σε σχολείο κάθε χρόνο, χωρίς δικαίωμα ούτε καν σε αναρρωτική άδεια. Όταν τα ενοίκια και έξοδα της καθημερινής διαβίωσης έχουν σπάσει κάθε όριο και από την πλευρά της κυβέρνησης δεν υπάρχει κανένα μέτρο. Ότι ψηφίζουν νόμο για Ιδιωτικά Πανεπιστήμια, που μετατρέπουν περαιτέρω την Εκπαίδευση σε εμπόρευμα και απαξιώνουν το βασικό μας πτυχίο, με το οποίο εργαζόμαστε.

5. Δεν έχουμε καμία αυταπάτη για ό,τι κρύβεται πίσω από το σημερινό «ευγενικό» προσωπείο των αξιολογητών. Αν καταφέρουν να επικρατήσουν, να τσακίσουν τον αγώνα μας και να διαλύσουν τα σωματεία μας, ξέρουμε τι μας επιφυλάσσουν. Το διακύβευμα πλέον είναι πολύ μεγάλο. Οι εκπαιδευτικοί, νεοδιόριστοι, μόνιμοι και αναπληρωτές, θα παραμείνουμε μια γροθιά, γιατί ο αγώνας μας είναι δίκαιος. Γιατί γνωρίζουμε καλά ότι η στάση του καθενός μας σήμερα, διαμορφώνει τη συλλογική και συνολική εικόνα που θα έχει το σχολείο αύριο, το μορφωτικό και εργασιακό περιβάλλον για τις επόμενες γενιές μαθητών και εκπαιδευτικών. Δεν διανύσαμε τόσο δρόμο αγώνα για το τίποτα. Δεν θα τα παρατήσουμε τώρα. Θα συνεχίσουμε συσπειρωμένοι στα σωματεία μας. με αυτοοργάνωση του αγώνα και συμμετοχή στη βάση από την οποία θα πρέπει να παίρνονται όλες οι αποφάσεις.

6. Αποφασίζουμε συγκεκριμένα:

α. Την κήρυξη από το Σύλλογό μας άμεσα Απεργίας-Αποχής από κάθε ενέργεια που συνδέεται με το σύστημα αξιολόγησης, το οποίο προωθείται εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και πιο συγκεκριμένα από τις διαδικασίες που προβλέπονται από τον νόμο 4823/21 και καθώς και από την Υπουργική Απόφαση 9950/ΓΔ5 ΦΕΚ 388/27-1-2023 «Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της» και σχετίζονται με όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα σχετικά με την ατομική αξιολόγηση (συναντήσεις με Συμβούλους Εκπαίδευσης, ενημέρωση ατομικού φακέλου, κατάθεση έκθεσης αυτοαξιολόγησης κ.τ.λ.). Η διάρκεια της Απεργίας-Αποχής ξεκινά από το χρονικό διάστημα μετά την επίδοση του εξώδικου και επανεξετάζεται στην τακτική Γενική Συνέλευση που θα πραγματοποιήσουμε τέλη Μαΐου-αρχές Ιουνίου. Το Δ.Σ. του Συλλόγου δεσμεύεται για τη συνδικαλιστική, νομική και οικονομική κάλυψη των συναδέλφων.

β. Προτείνουμε στην ολομέλεια προέδρων της ΔΟΕ την επαναπροκήρυξη της Απεργίας-Αποχής από την Ομοσπονδία. Σε αντίθετη περίπτωση καλούμε το Δ.Σ. της ΔΟΕ να δώσει κατεύθυνση στους Συλλόγους  Εκπαιδευτικών Π.Ε. να κηρύξουν Απεργία Αποχή και να τους στηρίξει συνδικαλιστικά, νομικά και οικονομικά.

γ. Αποφασίζουμε την κήρυξη μονόωρων-δίωρων-τρίωρων στάσεων εργασίας, στο εργασιακό ωράριο κάθε εκπαιδευτικού, σε καθημερινή βάση, για τη διαδικασία της ατομικής παρατήρησης διδασκαλίας καθώς και τμήματα του εξωδιδακτικού έργου (προπαρασκευαστικές συναντήσεις με διευθυντές και συμβούλους). Οι στάσεις αυτές κηρύσσονται από το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου ανά εβδομάδα, με ισχύ πέντε ημερών και χρηματοδοτούνται από το Σύλλογο πάντα σε συνεννόηση με το ΔΣ.

δ. Συμμετέχουμε στην πανεργατική απεργία στις 17 Απριλίου. Αναδεικνύουμε ως κυρίαρχα τα αιτήματα της κατάργησης της αξιολόγησης, των αυξήσεων στους μισθούς, του ωραρίου των Νηπιαγωγών, του διορισμού μονιμοποίησης όλων των αναπληρωτών, της εξίσωσης των δικαιωμάτων τους με τους μόνιμους και της ακώλυτης μονιμοποίησης όλων των νεοδιόριστων.

ε. Συνεχίζουμε με τον αγώνα ενάντια αξιολόγηση της σχολικής μονάδας με τα ενιαία κείμενα, Αποτρέπουμε την κατηγοριοποίηση των σχολείων με την ακύρωση των εξετάσεων τύπου «PISA», αναλαμβάνουμε πρωτοβουλίες  ενημέρωσης των γονέων και καλούμε την ΔΟΕ να πάρει όλα τα αναγκαία μέτρα προς αυτή την κατεύθυνση. Συμμετέχουμε σε όλα τα συλλαλητήρια και τις απεργίες κλαδικές και γενικές.

στ. Συμμετέχουμε στις 28/3 στη συγκέντρωση ενάντια στις διώξεις εκπαιδευτικών και στον αυταρχισμό στο Υπουργείο Παιδείας.

ζ. Οι αποφάσεις ΔΟΕ – ΟΛΜΕ για στάσεις εργασίας από την ζωντανή παρακολούθηση του μαθήματος (Σύμβουλος και Δ/ντης) είναι σε πλήρη ισχύ και καλύπτουν τους πάντες. Δεν έχει γίνει έως τώρα δικαστική προσφυγή.

η. Επιδιώκουμε τον ευρύτερο δυνατό Συντονισμό Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ στην κατεύθυνση του αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση-κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών ενάντια στην εμπορευματοποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης. Συμμετέχουμε σε όλες τις προσπάθειες συντονισμού με το πλαίσιο του συλλόγου μας και καταθέτουμε την άποψή μας για την αναγκαιότητα αυτές να εξασφαλίζουν μια ενωτική, δημοκρατική και ισότιμη διαδικασία συντονισμού, μακριά από παραταξιακούς σχεδιασμούς,  με στόχο τη συνέχιση και κλιμάκωση του αγώνα.

θ. Καλούμε την ΑΔΕΔΥ και τη ΔΟΕ να ασκήσουν έφεση στις καταδικαστικές αποφάσεις των δικαστηρίων για τις απεργίες που κήρυξαν.

Πειραιάς, Τρίτη 26 Μαρτίου 2024

O πρόεδρος                          H Γ. Γραμματέας

Λάμπρος Νικολάρας                                  Θεώνη Πετρίδου

__26__2024_12
__26__2024_1
__26__2024_2
__26__2024_3
__26__2024_4
__26__2024_5
__26__2024_6
__26__2024_7
__26__2024_8
__26__2024_9
__26__2024_10
__26__2024_11
previous arrow
next arrow
 
Shadow