ή πριν αλέκτορα φωνήσαι…
«Οι ασφυκτικές προθεσμίες που απαιτεί το ΥΠΑΙΘ για να ολοκληρωθεί η καταγραφή των αναγκών των σχολείων μάς οδηγεί σε δεύτερες σκέψεις. Ελπίζουμε ότι το υπουργείο εννοεί όσα διακηρύσσει, ότι δεν πρόκειται, δηλαδή, για έναν ακόμα επικοινωνιακό ελιγμό μπροστά στα σοβαρά προβλήματα που η πολιτική του έχει επισωρεύσει.»
Με τα παραπάνω λόγια, στη χθεσινή ανακοίνωση του Συλλόγου μας, εκφράσαμε την δυσπιστία μας για τις πραγματικές προθέσεις του ΥΠΑΙΘ: Να καταγράψει και να καλύψει τις ανάγκες εκπαιδευτικών και μαθητών σε φορητό ηλεκτρονικό εξοπλισμό, ώστε με όρους ισοτιμίας και χωρίς αποκλεισμούς, η εκπαιδευτική κοινότητα να διατηρήσει τη στοιχειώδη επαφή που οι συνθήκες επιβάλουν. Σε λιγότερο από 24 ώρες- με νεότερες διευκρινήσεις του- το υπουργείο φρόντισε να διαψεύσει τις προσδοκίες που δημιούργησε. (Φ.478.6/75/44420/Α2, Διευκρινίσεις σχετικά́ με την υποβολή́ αναγκών εξοπλισμού́ φορητών ηλεκτρονικών συσκευών).
Από την αρχή της πανδημίας και με το κλείσιμο των σχολείων τονίσαμε ότι η καθημερινή διδασκαλία και πράξη δεν μπορεί να υποκατασταθεί από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Ταυτόχρονα αναγνωρίσαμε την αναγκαιότητα, να κρατήσουν τα παιδιά μια επαφή με δημιουργικές μορφωτικές δράσεις, με το σχολείο και τη μαθησιακή διαδικασία. Για να γίνει αυτό με όρους ισοτιμίας, η πολιτεία οφείλει να κάνει το αυτονόητο: Να εξασφαλίσει τις προϋποθέσεις, ώστε κάθε οικογένεια να έχει δωρεάν πρόσβαση στο διαδίκτυο και να της παράσχει τον αναγκαίο εξοπλισμό.
Το Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Πειραιά «η Πρόοδος» θεωρεί ότι οι συνάδελφοι διευθυντές με βάση τις αρχικές οδηγίες του υπουργείου δεν κατέγραψαν τις προσωπικές ανάγκες μαθητών και εκπαιδευτικών αλλά τις ανάγκες για τη λειτουργία των σχολείων τους σε συνθήκες καραντίνας. Η σημερινή δήθεν διευκρινιστική εγκύκλιος είναι ασαφής και αόριστη, εκτός από τη φανερή της πρόθεση να περιορίσει την ποσότητα του αναγκαίου εξοπλισμού.
Καλούμε τους συναδέλφους Δ/ντες:
- Να καταγράψουν στις ανάγκες των σχολείων τους για ηλεκτρονικό εξοπλισμό το σύνολο των εκπαιδευτικών και των μαθητών των σχολείων τους.
- Να εξαιρέσουν μόνο όσους ρητά θα δηλώσουν ότι μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες τους με τα δικά τους μέσα και δεν χρειάζονται επιπλέον ενίσχυση.