Όλοι/όλες στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο την Τετάρτη 7 Ιουλίου στα Προπύλαια 7 μ.μ.
Τη Δευτέρα 28 Ιουνίου, πραγματοποιήθηκε στο μουσείο Μακρονήσου (ΠΕΚΑΜ) σύσκεψη συντονισμού Συλλόγων Π.Ε. και ΕΛΜΕ, για την οργάνωση της πάλης.
Συγκεκριμένα στη σύσκεψη συμμετείχαν:
Σύλλογοι ΠΕ με απόφαση: Α΄ Αθηνών, Αιγάλεω, Αθηνά, Αλίμου-Αργυρούπολης-Ελληνικού «ο Θουκυδίδης», Αμαρουσίου, Αν. Αττικής «Σωκράτης», Άνω Λιοσίων-Ζεφυρίου-Φυλής ΗΡΩ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ, Αριστοτέλης, Βύρωνα-Καισαριανής-Παγκρατίου «Ρόζα Ιμβριώτη», Γλυφάδας-Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης, «Δημήτρης Γληνός», Ηλιούπολης «Μ. Παπαμαύρος», Κ. Σωτηρίου, Καλλιθέας-Μοσχάτου «ο Αριστοτέλης», Κερατσινίου-Περάματος «Νίκος Πλουμπίδης», Νέας Ιωνίας-Ηρακλείου-Μεταμόρφωσης-Λυκόβρυσης Γ. ΣΕΦΕΡΗΣ, «ο Παρθενώνας», Πειραιά «Η Πρόοδος», Φαλήρου
Σύλλογοι ΠΕ παρατηρητές: Α΄ Πειραιά «Ρήγας Φεραίος», Αγίων Αναργύρων
ΕΛΜΕ με απόφαση: Πειραιά
ΕΛΜΕ παρατηρητές: Α΄ Δυτ. Αττικής (Ελευσίνα), Γ΄ Αθήνας, Γ΄ Δυτικής Αθήνας, Δ΄ Ανατολικής Αττικής, Ε΄ Αθήνας, Ε΄ Ανατολικής Αττικής και Νότιας Αθήνας
και η Πρωτοβουλία Αναπληρωτών
Η συζήτηση είχε στο επίκεντρό της την οργάνωση του αγώνα ενάντια στο αντιεκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο και τη γενικότερη πάλη των εκπαιδευτικών σωματείων, σε συνεργασία με το ευρύτερο εργατικό κίνημα, για την κατάργηση στην πράξη του νόμου Χατζηδάκη. Οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών σωματείων επικέντρωσαν στα παρακάτω ζητήματα:
- Χαιρετίζουμε τη μαζική συμμετοχή εκπαιδευτικών σωματείων στη σύσκεψη, όπως και τη μαζική και δυναμική κινητοποίηση εκπαιδευτικών, γονιών και μαθητών, στο 1ο ΓΕΛ Αγίου Δημητρίου, όπου πρωθυπουργός και υπουργός Παιδείας παρουσίασαν το αντιεκπαιδευτικό έκτρωμα.
- Δώσαμε και συνεχίζουμε να δίνουμε τη μάχη ενωμένοι με το εργατικό λαϊκό κίνημα ενάντια στο αντεργατικό τερατούργημα που ψήφισε προσφάτως η κυβέρνηση, το οποίο είναι καταδικασμένο στη συνείδηση των εργαζομένων και γι αυτό θα το καταστήσουν «κενό γράμμα» στους τόπους δουλειάς. Ο αντεργατικός νόμος Χατζηδάκη θα μείνει στα χαρτιά! Υπερασπιζόμαστε τα σωματεία μας, το δικαίωμα στη συλλογική δράση, στην απεργία, στη διαδήλωση, στις ζωντανές δημοκρατικές διαδικασίες των Γενικών Συνελεύσεων και των αρχαιρεσιών.
- Η κυβέρνηση, συνεχίζοντας το έργο όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων, ετοιμάζει μέσα στον Ιούλιο το νομοσχέδιο που αναμένεται για την εισαγωγή του κεφαλαιοποιητικού συστήματος στην επικουρική ασφάλιση (με ατομικούς «κουμπαράδες») που θα διαλύσει τα ασφαλιστικά ταμεία, δίνοντας το τελειωτικό χτύπημα (μετά τον αντιασφαλιστικό νόμο ν. Κατρούγκαλου) στην κοινωνική ασφάλιση. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο της αντιλαϊκής πολιτικής, των ταξικών αποκλεισμών και του αυταρχισμού κατατίθεται προς ψήφιση μέσα στο κατακαλόκαιρο και το αντιεκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο.
- Το πολυνομοσχέδιο για την εκπαίδευση συνιστά μια βαθιά αντιδραστική τομή που φιλοδοξεί να αλλάξει ριζικά το τοπίο στην εκπαίδευση, οικοδομώντας ένα αυταρχικό, ταξικό, εμπορευματοποιημένο σχολείο ανισοτήτων, προωθώντας την κατηγοριοποίησή τους μέσα από την αυτονομία τους και επιβάλλοντας τον φόβο και την υποταγή των εκπαιδευτικών στην αντιεκπαιδευτική πολιτική μέσα από ένα σκληρό πλαίσιο ατομικής αξιολόγησης:Αυτονομία της λειτουργίας της σχολικής μονάδας με την απαλλαγή του κράτους από την υποχρέωση της χρηματοδότησης, της στελέχωσης, της επιμόρφωσης, κατηγοριοποίηση των μαθητών και των σχολείων, ασφυκτικό πλαίσιο ατομικής αξιολόγησης, ακόμα πιο κάθετη και ιεραρχική δομή διοίκησης, εργαστήρια δεξιοτήτων, διαχείριση του ήδη υπάρχοντος εκπαιδευτικού δυναμικού με σχέδιο μείωσης των προσλήψεων των αναπληρωτών/συμβασιούχων εκπαιδευτικών, κατακερματισμός του ενιαίου χαρακτήρα της γνώσης και του σχολικού προγράμματος με το πολλαπλό βιβλίο, διδακτικές μέθοδοι που ακυρώνουν τη ζωντανή διδασκαλία όπως η «ανεστραμμένη μάθηση», λειτουργία ΚΔΑΠ και υποβάθμιση λειτουργίας του ολοήμερου σχολείου.
- Η εφαρμογή των σχεδιασμών, που προωθούνται από το εν λόγω νομοσχέδιο, αποτελούν κεντρικές επιλογές της ΕΕ και του ΟΟΣΑ για τα θέματα εκπαίδευσης, και βήματα υλοποίησής τους έχουν γίνει από όλες τις τελευταίες κυβερνήσεις. Αποτελούν μια βαθιά αντιεκπαιδευτική τομή, διαμορφώνουν ένα ακόμα πιο ταξικό, κατηγοριοποιημένο σχολείο και συνιστούν πλήγμα στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και στα εργασιακά των εκπαιδευτικών. Ξεκαθαρίζουμε ότι αυτό το νομοσχέδιο δεν αποτελεί βάση συζήτησης, δεν παίρνει βελτιώσεις και επιμέρους τροποποιήσεις αλλά απορρίπτεται συνολικά.
Τα σωματεία τοποθετήθηκαν στη σύσκεψη με βάση τις αποφάσεις τους, το πλαίσιο πάλης και δράσης τους. Με στόχο να οργανωθεί ένας μαζικός, μαχητικός και νικηφόρος πανεκπαιδευτικός αγώνας διαρκείας, με απεργίες, συλλαλητήρια, απεργία αποχή από την αξιολόγηση, τοπικές δράσεις και εκδηλώσεις, μαζί με τους γονείς, τους μαθητές, τους φοιτητές, τους εργαζόμενους για την ανατροπή του πολυνομοσχεδίου – εκτρώματος. Σε αυτό το πλαίσιο κατατέθηκαν από τα εκπαιδευτικά σωματεία οι παρακάτω κοινές προτάσεις:
- Μαζική συμμετοχή στη συγκέντρωση των εκπαιδευτικών σωματείων, την Τρίτη 29/6, στις 13:00, στο ΥΠΑΙΘ.
- Νέο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο την Τετάρτη 7 Ιουλίου στα Προπύλαια 7 μ.μ. και αγωνιστική κλιμάκωση με συλλαλητήρια την ημέρα ψήφισης του νομοσχεδίου.
- Προπαγανδίζουμε την αντίθεσή μας και την απαίτηση για κατάργηση του νομοσχεδίου με πικετοφορίες, αφίσες, πανό αλλά και ανακοινώσεις κεντρικά σε πλατείες, σε γειτονιές.
- Πραγματοποιούμε συσκέψεις με γονείς. Είναι πολύ σημαντική τώρα η ενημέρωση τους για το τι θα αντιμετωπίσουν μαζί με τα παιδιά τους την επόμενη σχολική χρονιά, που στις πλάτες και στις τσέπες τους θα πέσει το βάρος της μεγαλύτερης «αυτονόμησης» των σχολείων.
- Έκτακτες Γενικές Συνελεύσεις από αρχές Σεπτέμβρη και οργάνωση πανελλαδικής σύσκεψης των εκπαιδευτικών σωματείων για τον άμεσο συντονισμό του αγωνιστικού σχεδιασμού. Την πρωτοβουλία για τη σύσκεψη να αναλάβουν σωματεία τόσο της πρωτοβάθμιας όσο και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
- Τακτικές Γενικές Συνελεύσεις, εκλογές στους Συλλόγους ΠΕ και τις ΕΛΜΕ με τη λήξη της θητείας τους (ή όσων έχουν ήδη λήξει οι θητείες τους) το επόμενο φθινόπωρο. Απαίτηση από τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες να εκκινήσουν άμεσα τις κανονικές λειτουργίες με Γενικές Συνελεύσεις, αρχαιρεσίες κ.ο.κ.
ΑΠΟ ΤΟ Δ.Σ.