Δεν είναι δυστύχημα είναι έγκλημα!

Τραγική επιβεβαίωση των καταγγελιών των εργαζόμενων για ελλιπή μέτρα ασφαλείας στον σιδηρόδρομο!

Συμμετέχουμε και καλούμε στη συγκέντρωση στο Σύνταγμα
που οργανώνουν τα σωματεία των σιδηροδρομικών, την Κυριακή 5/3 στις 11 π.μ.

Απαξίωση – ιδιωτικοποίηση – υποβάθμιση – θάνατος – ξέπλυμα… Αυτή είναι η εξελικτική πορεία μετατροπής κάθε δημόσιου αγαθού από δικαίωμα σε εμπορικό προϊόν! Στο βωμό αυτής της πορείας δεκάδες άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους τα ξημερώματα της 28ης Φεβρουαρίου στα Τέμπη, στο πιο πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στη χώρα μας αλλά και σ’ ένα από τα χειρότερα στη σύγχρονη ιστορία της Ευρώπης. Βρισκόμαστε για άλλη μια φορά αντιμέτωποι με την πολιτική κόστους- οφέλους που τις συνέπειες της καλείται να πληρώσει ξανά ο λαός. Αυτή  τη φορά μετρώντας νεκρούς και μάλιστα σε μια εποχή  που η ανάπτυξη της τεχνολογίας θα έκανε τους πάντες να το θεωρούν αδιανόητο.

Κάθε λογικός άνθρωπος θα αναρωτηθεί: πως είναι δυνατόν εν έτει 2023, όταν η διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη έχει διπλές γραμμές στο σύνολό της, δύο τρένα να κινούνται αντίθετα για χιλιόμετρα στην ίδια γραμμή και να καταλήγουν να συγκρούονται μετωπικά, χωρίς να υπάρχει κάποιο σύστημα ασφαλείας που να προειδοποιεί;  Οι δηλώσεις του προέδρου του σωματείου των Μηχανοδηγών είναι αποστομωτικές:

«Δε λειτουργεί τίποτα. Ούτε οι ενδείξεις, τα φωτοσήματα, ούτε ο έλεγχος κυκλοφορίας. […] Γίνονται όλα με ανθρώπινο παράγοντα, χειροκίνητα, manual. […] Αν αυτά λειτουργούσαν, οι μηχανοδηγοί θα έβλεπαν την κόκκινη ένδειξη και τα τρένα θα σταματούσαν σε απόσταση 500 μέτρων μεταξύ τους.

[…]οι πληροφορίες δίνονται από σταθμάρχη σε σταθμάρχη μέσω ασυρμάτου. Μας λέει ο σταθμάρχης στην Αθήνα θα πάτε μέχρι το Μενίδι, μετά μέχρι την Οινόη, συνολικά αυτό γίνεται 15 φορές από Αθήνα για Θεσσαλονίκη…».

Αυτές οι εγκληματικές ελλείψεις δεν είδαν το φως της δημοσιότητας παρά μόνο κατόπιν εορτής. Οι σιδηροδρομικοί αναδεικνύουν εδώ και χρόνια αυτήν την προβληματική κατάσταση, ενώ μόλις λίγους μήνες πριν, τον Οκτώβρη του 2022, είχαν αποστείλει εξώδικο στον ΟΣΕ, το Υπουργείο Μεταφορών και άλλους αρμόδιους φορείς καταγγέλλοντας μεταξύ άλλων ότι:

  • Δεν λειτουργούν εδώ και πολλά έτη φωτοσήματα και τηλεδιοίκηση.
  • Δεν λειτουργεί το σύστημα ETCS το οποίο προστατεύει απέναντι στο ανθρώπινο λάθος, παρά το γεγονός ότι έχει εγκατασταθεί στις μηχανές!
  • Κλείνουν σταθμοί σε περιφερειακές πόλεις λόγω έλλειψης σταθμαρχών και αυτό δημιουργεί προβλήματα στα τρένα και στην πύκνωση των δρομολογίων.
  • Εδώ και 15 χρόνια δεν λειτουργούν τα συστήματα ασφαλείας και φωτισμού εντός των σηράγγων στον Προαστιακό Αθήνας (Μέγαρα) και είναι αδύνατη η επικοινωνία όταν τρένο βρίσκεται μέσα σε αυτές!

Η ιδιωτικοποίηση των τρένων είναι έγκλημα!

Αν και ακόμα δεν έχουν ξεκαθαριστεί οι λεπτομέρειες αυτής της τραγωδίας, η κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου και των υποδομών, όπως μεταφέρεται από τους ανθρώπους που εργάζονται σε αυτό και έχουν την πλήρη εικόνα, δείχνει το που έχει οδηγήσει η χρόνια συνειδητή υποβάθμιση των τρένων με αποκορύφωμα και στόχο την ιδιωτικοποίησή τους. Η σταδιακή υποβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου και των υποδομών ασφαλείας και η τελική απαξίωση και ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ αποτελεί στην ουσία τον προάγγελο  αυτής της τραγωδίας. Η ρίψη ευθυνών μεταξύ ΟΣΕ και Hellenic Train δεν μπορεί να συγκαλύψει την πολιτική ευθύνη που υπάρχει για την κατάσταση των σιδηροδρομικών γραμμών της χώρας μας.

Όσο οι βασικές υπηρεσίες που έχει ανάγκη η κοινωνία, οι επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας, κ.λπ., βρίσκονται στα χέρια ιδιωτών, όλα θα υποτάσσονται στη σκοπιμότητα του κέδρους και την κερδοφορία των ιδιωτών. Αυτό ισχύει και για τις αστικές συγκοινωνίες και τα τρένα. Σαν αποτέλεσμα, η ασφάλεια των μετακινήσεων, η ποιότητά τους και τελικά οι ανθρώπινες ζωές θα θυσιάζονται στο βωμό του κέρδους.

Στηρίζουμε τα αιτήματα των Σιδηροδρομικών και απαιτούμε:

  • Να διερευνηθούν άμεσα όλα τα αίτια που οδήγησαν σε αυτήν την τραγωδία και να αποδοθούν άμεσα ευθύνες σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.
  • Ενιαίος αποκλειστικά δημόσιος σιδηρόδρομος. Να επιστρέψει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και όλες οι εταιρείες, αποκλειστικά στον δημόσιο έλεγχο.
  • Ολοκλήρωση των έργων υποδομής και ασφαλούς λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου.
  • Σωστή συντήρηση και επισκευή του τροχαίου υλικού και της γραμμής – Συντήρηση, επισκευή και εκσυγχρονισμός όλου του τεχνικού εξοπλισμού και όλων των εγκαταστάσεων για ασφαλή εργασία.
  • Μέτρα ασφαλούς κυκλοφορίας των τρένων σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο και ιδιαίτερα κατά τη διέλευσή τους από κατοικημένες περιοχές. 
  • Άμεση πρόσληψη στον ΟΣΕ και την HELLENIC TRAIN μόνιμου προσωπικού με πλήρη εργασιακά δικαιώματα για την κάλυψη των πολύ μεγάλων και σοβαρών ελλείψεων σε όλες τις ειδικότητες.

ΑΠΟ ΤΟ Δ.Σ.