Συνεχίζουμε με τα ενιαία κείμενα τον αγώνα ενάντια στην εσωτερική αξιολόγηση/κατηγοριοποίηση των Σχολείων. Οδηγίες – επισημάνσεις προς τους/τις συναδέλφους για τις συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων
Κατεβάστε τα ενιαία κείμενα για τα Δημοτικά, τα Νηπιαγωγεία και τα Ειδικά Σχολεία, τα αντίστοιχα σχέδια πρακτικών καθώς και το κείμενο οδηγιών που βρίσκονται στο τέλος αυτής της ανάρτησης.
Συνάδελφοι και συναδέλφισσες
Ο αγώνας ενάντια στην επιβολή της εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας, όπως αυτή προβλέπεται από την υπ’ αρ. 108906/ΓΔ4/10-9-2021 Υ.Α. «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων» (ΦΕΚ Β 4189/10-9-2021) σε συνδυασμό με τις διατάξεις των άρθρων 33, 34 και 35 του ν. 4692/2020, όπως συμπληρώθηκαν από τις διατάξεις του ν.4823/2021, συνεχίζεται με ενιαία, συλλογική και αποφασιστική στάση. Είναι αγώνας διαρκείας, αγώνας πολύμορφος.
Σήμερα, με οδηγό τον έως τώρα αγώνα του κλάδου, την απόφαση της 93ης Γενικής Συνέλευσης και τις αποφάσεις του ΔΣ της ΔΟΕ, αποστέλλουμε τα ενιαία κείμενα της πρώτης φάσης, ως απάντηση στον προβλεπόμενο προγραμματισμό και καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να τα υιοθετήσουν αυτούσια χωρίς καμία απολύτως διαφοροποίηση. Σημειώνεται ότι στη φάση αυτή πραγματοποιούνται οι ειδικές συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων με αποκλειστικό θέμα τον προγραμματισμό για το σχ. έτος 2024-25 όπου αποφασίζονται:
1. Τα σχέδια δράσης (τίτλος) και οι συγκεκριμένοι άξονες στους οποίους αναφέρονται (αποτυπώνουμε όσους άξονες χρειάζονται, από τους 8 που έχει αποστείλει η ΔΟΕ)
2. Οι στόχοι που τίθενται
3. Ο ορισμός των συντονιστών/στριών των Συλλόγων Διδασκόντων.
Α. Στις συνεδριάσεις καταθέτουμε τα ενιαία κείμενα ( τίτλους σχεδίων δράσης, στόχους) που έχει στείλει η Δ.Ο.Ε., χωρίς τροποποιήσεις ή διαφοροποιήσεις ως μέτρο αντίστασης στην επιδίωξη του Υ.ΠΑΙ.Θ. να αναγκάσει τους συλλόγους διδασκόντων να «παγιδευτούν» στις φόρμες που απαιτεί να συμπληρωθούν με τις αντιδημοκρατικές πιέσεις που ασκεί. Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να αποφασίσουν, να υιοθετήσουν τα κείμενα αυτά και να τα καταχωρήσουν στο βιβλίο Πρακτικών του συλλόγου διδασκόντων.
Μετά τη λήψη της απόφασης και την καταχώρησή της στο βιβλίο Πρακτικών, αυτή πρέπει να αναρτηθεί και στις σχετικές πλατφόρμες. Σε περίπτωση που χωρίς συνεδρίαση και χωρίς έγκριση του συλλόγου διδασκόντων έχει αναρτηθεί ο,τιδήποτε στις πλατφόρμες του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., αυτό πρέπει να τροποποιηθεί με βάση τις αποφάσεις του συλλόγου διδασκόντων.
Αν υπάρχει παρανόμως άρνηση καταγραφής των αποφάσεων του συλλόγου διδασκόντων στο Πρακτικό, τότε κανένας συνάδελφος δεν υπογράφει Πρακτικό το οποίο δεν περιέχει τις, νόμιμα, ειλημμένες αποφάσεις.
Σε κάθε περίπτωση όπως προβλέπεται από το θεσμικό πλαίσιο της λειτουργίας του συλλόγου διδασκόντων, η μειοψηφούσα άποψη μπορεί να κατατεθεί στα πρακτικά (άξονες και τίτλοι) εφόσον η ίδια το επιθυμεί.
Τονίζουμε ότι η ΔΟΕ θα αναλάβει πάλι με ενιαίο τρόπο τον σχεδιασμό και την υλοποίηση, που προβλέπονται τους επόμενους μήνες.
Στη λογική του Υπουργείου Παιδείας και των μηχανισμών του απαντάμε ενιαία. Συντεταγμένα και ενωτικά, θα προχωρήσουμε όλο το επόμενο διάστημα, εξασφαλίζοντας την οργάνωση των δράσεων σε κεντρικό επίπεδο από την Ομοσπονδία και όχι ανά σχολική μονάδα, με επιστημονικές ημερίδες, συνέδρια, κοινές εκδηλώσεις με όλους τους εκπαιδευτικούς φορείς (εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, γονεϊκούς φορείς, Παιδαγωγικά Τμήματα), στη βάση των αιτημάτων του εκπαιδευτικού κινήματος και του Κλάδου, έτσι ώστε να ακυρώσουμε και φέτος, στην πράξη την πολιτική κατηγοριοποίησης, διαφοροποίησης της σχολικής μονάδας που αποτελεί το πρώτο καθοριστικό βήμα για την ιδιωτικοποίηση και εμπορευματοποίησή της.
Έχοντας ως παρακαταθήκη την εμπειρία των αγώνων μας, ακυρώνουμε τη στόχευση του Υπουργείου Παιδείας να ανοίξει τον δρόμο στον ανταγωνισμό των σχολικών μονάδων, στη λειτουργία τους ως επιχειρήσεις, στην όρθωση μορφωτικών φραγμών στους μαθητές και τις μαθήτριές μας. Οι αγώνες μας έχουν αποτέλεσμα. Οι επιδιώξεις της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α, μέχρι σήμερα, δεν έχουν υλοποιηθεί. Ενωμένοι/ες θα υπερασπιστούμε το δημόσιο Σχολείο, τον παιδαγωγικό μας ρόλο και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών/τριών μας
Β. Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, οι σύλλογοι διδασκόντων είναι αυτοί που αποφασίζουν, αποτελώντας το βασικό όργανο διοίκησης των σχολικών μονάδων. Κανένας δεν έχει δικαίωμα να παρακάμψει τη συνεδρίασή τους. Από τη στιγμή που ο σύλλογος διδασκόντων συνεδριάσει και αποφασίσει, κανένας διευθυντής/ντρια δεν νομιμοποιείται να προβεί σε αναθέσεις ή/και να αρνηθεί να καταγράψει τις αποφάσεις του Σ.Δ. στο βιβλίο των πρακτικών. Υπενθυμίζουμε ότι οι σύλλογοι διδασκόντων συνεδριάζουν σε ειδική και μονοθεματική συνεδρίαση για την εσωτερική αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και κανείς δεν μπορεί να τους στερήσει το δικαίωμα αυτό αλλά ούτε και να τους υποκαταστήσει (σύμφωνα και με τις γνωμοδοτήσεις της νομικής συμβούλου της Δ.Ο.Ε.)
Στην περίπτωση που η Διεύθυνση της σχολικής μονάδας δεν συγκαλεί τον σύλλογο διδασκόντων, με στόχο να προχωρήσει, παράνομα, σε αναθέσεις, τότε κάνουμε χρήση του δικαιώματος, βάσει του οποίου το 1/3 των εκπαιδευτικών ζητά τη σύγκληση του συλλόγου διδασκόντων με το συγκεκριμένο θέμα. Η Διεύθυνση, τότε, υποχρεούται να συγκαλέσει τον σύλλογο διδασκόντων σε ειδική συνεδρίαση.
Γ. Έχουμε ήδη επισημάνει ότι οι ανυπόγραφες και ενυπόγραφες «συστάσεις» του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α ( και άλλων αντιΔΟΕ υποβολέων) περί «παρανομίας και παραβίασης του κανονιστικού πλαισίου», δεν έχουν καμία νομική ή διοικητική υπόσταση, βρίσκονται έξω από το κανονιστικό πλαίσιο των θεσμικών λειτουργιών ενός συλλογικού οργάνου, παραβιάζουν κάθε αρχή ελευθερίας της σκέψης και του λόγου, αντιβαίνουν την ίδια τη δημοκρατία και αποτελούν απόπειρα εκφοβισμού.
Η απόφαση των συλλόγων διδασκόντων για χρήση των ενιαίων κειμένων δεν εμπεριέχει κανένα στοιχείο παρανομίας (παρά τις προφορικές αιτιάσεις στελεχών του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. για να φοβίσουν τους συλλόγους διδασκόντων) κι αυτό τεκμαίρεται από το γεγονός ότι τα ενιαία κείμενα αποφασίζονται εφαρμόζονται και αναρτώνται εδώ και τρία χρόνια, χωρίς κανένα πρόβλημα.
Δ. Συνάδελφοι, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί τους συλλόγους διδασκόντων
να προγραμματίσουν τις ενέργειές τους χωρίς να υποκύπτουν σε πιέσεις και με αίσθημα ευθύνης απέναντι στο δημόσιο σχολείο να χρησιμοποιήσουν τα «ενιαία κείμενα» που αποτελούν απόφαση και επιστημονική συνδρομή του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. να συνεχίσουν την πλούσια δουλειά τους για τους μαθητές/τριές του, όπως κάνουμε όλα τα χρόνια. Η ενιαία στάση των σχολείων αφορά στη σχέση μας με τη διοίκηση και στην αντίστασή μας στην προσπάθεια επιβολής της αξιολόγησης/κατηγοριοποίησης.
Καλούμε τους/τις συναδέλφους να απευθύνονται στα συλλογικά συνδικαλιστικά όργανα για τις όποιες παράνομες-παράτυπες πράξεις αναιρούν τις αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων.
Συνεχίζουμε δυναμικά. Απευθυνόμαστε στους γονείς και την κοινωνία, διευρύνουμε τον αγώνα υπεράσπισης του Δημόσιου σχολείου με Πανεκπαιδευτικό Μέτωπο (Δ.Ο.Ε. – Ο.Λ.Μ.Ε., Ο.Ι.Ε.Λ.Ε., γονείς, μαθητές, φοιτητές). Καλούμε όλους τους Συλλόγους Π.Ε. της χώρας, για την ενίσχυση του αγώνα να οργανώσουν τοπικές δράσεις και ενημερώσεις. Αναδεικνύουμε και αντιπαλεύουμε όλες τις πτυχές της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής (συγχωνεύσεις, συμπτύξεις, περικοπές, άρνηση ακώλυτης μονιμοποίησης νεοδιόριστων συναδέλφων κλπ). Οι αγώνες μας συνδέονται με τους κοινωνικούς αγώνες και το εργατικό κίνημα.
ΑΠΟ ΤΗ ΔΟΕ
Κατεβάστε τα ενιαία κείμενα για τα Δημοτικά, τα Νηπιαγωγεία και τα Ειδικά Σχολεία τα αντίστοιχα σχέδια πρακτικών καθώς και το κείμενο οδηγιών: