ΔΟΕ: ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΙΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΣΚΟΥΝΤΑΙ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΕΚΠ/ΚΟΥΣ ΣΤΗΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΥΙΟΘΕΤΗΣΗΣ ΤΗΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΩΣ ΕΠΙΒΕΒΛΗΜΕΝΗΣ

[…] Τις τελευταίες ημέρες ολοένα πληθαίνουν οι καταγγελίες που δέχεται το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. για πιέσεις, μέσα από παράτυπες εντολές και προφορικές οδηγίες  που επιχειρούν να αναγκάσουν τους συναδέλφους να αξιοποιούν μόνο τις πλατφόρμες ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης του Υπουργείου αλλά και να υιοθετήσουν «υποχρεωτικά» τη χρήση της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Ειδικά για την επιβεβλημένη χρήση της σύγχρονης τηλεκπαίδευσης όλοι οι παραπάνω επικαλούνται τις «παροτρύνσεις» προς αυτή την κατεύθυνση, εκ μέρους της Υπουργού Παιδείας και της Γενικής Γραμματέως του Υ.ΠΑΙ.Θ. κατά τη διάρκεια των τηλεδιασκέψεων που πραγματοποιούνται από το Υπουργείο τις τελευταίες ημέρες.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. τονίζει, για μια ακόμη φορά, τα παρακάτω:

  • Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση των μαθητών αποτελεί μια επικουρική-υποστηρικτική εκπαιδευτική διαδικασία. Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί και δεν επιτρέπεται, επιστημονικά, να υποκαταστήσει την ουσιαστική και καίρια εκπαιδευτική διαδικασία της σχολικής τάξης και ζωής ούτε να χρησιμοποιηθεί για διδασκαλία νέας ύλης.
  • Η επιλογή των μεθόδων υλοποίησής της είναι της αποκλειστικής ευθύνης των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας, με βάση την άποψη που έχουν διαμορφώσει για τη λειτουργία της τάξης τους από την καθημερινή επαφή τους με τους μαθητές λαμβάνοντας υπόψη και τις τεχνικές δυνατότητες που έχουν ή δεν έχουν οι μαθητές τους.
  • Οι εκπαιδευτικοί, με βάση τα παραπάνω, είναι αυτοί που θα επιλέξουν, σε επίπεδο σχολικής μονάδας, αν θα υιοθετήσουν την εφαρμογή είτε της σύγχρονης είτε της ασύγχρονης είτε του συνδυασμού των δύο μεθόδων εξ αποστάσεως διδασκαλίας.

Αλλά και η ίδια η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας μέσω οδηγιών που απευθύνει προς τις σχολικές μονάδες τονίζει:

  • «Η επιλογή της πλατφόρμας που θα αξιοποιηθεί έγκειται στη διακριτική ευχέρεια του/της κάθε εκπαιδευτικού…», «Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να δομήσουν την εξ αποστάσεως εκπαίδευση σύμφωνα με την κρίση τους και τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών/τριών.»
  • «μέθοδοι και εργαλεία που τυχόν έχουν αναπτυχθεί και αξιοποιούνται ήδη από τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς, είναι δυνατόν να συνεχίσουν να αξιοποιούνται».
  • «Η εξ αποστάσεως διδασκαλία δεν υποκαθιστά το μάθημα στην τάξη. Στόχος δεν είναι η κάλυψη της διδακτέας ύλης, αλλά η διατήρηση της επαφής των μαθητών με τη μαθησιακή διαδικασία.»[…]

Δείτε ολόκληρη την ανακοίνωση της Ομοσπονδίας εδώ