Κατεβάστε τα τελικά κείμενα αποτίμησης για τα Δημοτικά, Νηπιαγωγεία και Ειδικά Σχολεία καθώς και τα αντίστοιχα σχέδια πρακτικών:
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Η φετινή σχολική χρονιά ήταν από όλες τις απόψεις μια ιστορική χρονιά. Το ιστορικό της βάρος έγκειται στη συγκλονιστική αναμέτρηση που έδωσε και συνεχίζει να δίνει ο κλάδος και το εκπαιδευτικό κίνημα για να υπερασπιστεί το Δημόσιο σχολείο και τη Δημόσια Παιδεία, ενάντια στην κατηγοριοποίηση και τον ανταγωνισμό των σχολείων, ενάντια στην εμπορευματοποίηση του κοινωνικού αγαθού της Παιδείας, ενάντια στους μορφωτικούς φραγμούς που προωθούνται για τους/τις μαθητές/τριές μας.
Την τελευταία εβδομάδα έως τις 21 Ιουνίου προβλέπεται να συνεδριάσουν οι Σύλλογοι Διδασκόντων, σε ειδική συνεδρίαση με μοναδικό θέμα την «τελική αποτίμηση του έτους 2021 2022».
Η Δ.Ο.Ε. αποστέλλει στους Συλλόγους Διδασκόντων τα τελικά ενιαία κείμενα αποτίμησης, για τις συνεδριάσεις αυτές. Στις συνεδριάσεις καταθέτουμε ως απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, το ενιαίο κείμενο αποτίμησης, ως έχει, χωρίς εξειδικευμένη και διαφοροποιημένη αναφορά.
Η απόφαση καταγράφεται και καταχωρείται στο Πρακτικό της συγκεκριμένης συνεδρίασης και υπογράφεται, όπως όλα τα Πρακτικά. Αν υπάρχει η παράνομη άρνηση καταγραφής των αποφάσεων του συλλόγου διδασκόντων στο Πρακτικό, τότε κανένας συνάδελφος δεν υπογράφει Πρακτικό το οποίο δεν περιέχει τις, νόμιμα, ειλημμένες αποφάσεις.
Μετά τη λήψη της απόφασης και την καταχώρησή της στο βιβλίο Πρακτικών, αυτή πρέπει να αναρτηθεί και ηλεκτρονικά στη σχετική πλατφόρμα έως τις 25 Ιουνίου, με τους κωδικούς της σχολικής μονάδας.
Τα τελικά κείμενα που στέλνει η Δ.Ο.Ε., όπως και όλα όσα έστειλε μέχρι τώρα (Φάσεις Β1, Β2, Β3) υπηρετούν τον στόχο να μην διαφοροποιηθούν τα σχολεία, να μην μετατραπούν σε ανταγωνιζόμενες, κατηγοριοποιημένες σχολικές μονάδες. Στα πλαίσια αυτά καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να επιλέξουν για όλους τους άξονες, στην 4βαθμη κλίμακα βαθμολόγησης, τον υψηλότερο βαθμό (4), ώστε να μην υπάρχει η δυνατότητα ποσοτικής διάκρισης μεταξύ των σχολείων.
Ο αγώνας που δώσαμε τη φετινή χρονιά απέδειξε ότι η συλλογική στάση μπορεί να βάζει φραγμό στις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές και σχεδιασμούς του Υ.ΠΑΙ.Θ. και της κυβέρνησης. Δεν κατάφεραν να υλοποιήσουν τις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις των νόμων 4692/2020 και 4823/2021.
Πάνω από 4.000 σχολικές μονάδες συντάχθηκαν πλήρως με τα ενιαία κείμενα για την ακύρωση της αξιολόγησης στην πράξη, ενώ σε 2.000 ακόμη σχολικές μονάδες έως και το 50% των εκπαιδευτικών ανάρτησαν τα ενιαία κείμενα.
Τα ερωτηματολόγια, μαζί με τις Εκδηλώσεις που πραγματοποιήθηκαν, καθώς και η ηλεκτρονική έκδοση των πρακτικών των διαδικτυακών ημερίδων, αποτελούν μια συντεταγμένη προσπάθεια εκπαιδευτικής, παιδαγωγικής και κοινωνικής παρέμβασης, που τεκμηριώνει θέσεις και αιτήματα του κλάδου, εξοπλίζει το εκπαιδευτικό κίνημα, αναδεικνύει την εφαρμοζόμενη αντιεκπαιδευτική πολιτική.
Αυτές οι δράσεις δεν ήταν αρεστές στο Υ.ΠΑΙ.Θ. γιατί επιδίωξή του αποτελεί η νομιμοποίηση στην κοινή συνείδηση ότι οι ευθύνες για την εκπαιδευτική πραγματικότητα ανήκουν στη σφαίρα της ατομικής ευθύνης του εκπαιδευτικού και του Σχολείου. Το Υ.ΠΑΙ.Θ. θέλει να αποκρύψει τις τεράστιες ευθύνες της πολιτείας και της πολιτικής που εφαρμόζει. Με τις δράσεις μας, ενιαία και αποφασιστικά, ακυρώσαμε την προπαγάνδα και την αντιδημοκρατική επιδίωξη του Υ.ΠΑΙ.Θ.
Δεν κατάφεραν να μας υποτάξουν. Οι εκπαιδευτικοί της πράξης, οι Σύλλογοι εκπαιδευτικών και η Δ.Ο.Ε. έδωσαν τη μάχη σε κάθε σχολείο. Η στάση μας αυτή αποτελεί στάση ζωής για την κοινωνία, είναι αδιάσπαστα δεμένη με τις παιδαγωγικές μας αρχές, με τις εκπαιδευτικές μας αντιλήψεις για ΕΝΙΑΙΑ, ΔΗΜΟΣΙΑ, ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ/ΕΣ. Είναι δεμένη με την αίσθηση του κοινωνικού μας ρόλου. Λειτουργούμε μέσα στην εκπαίδευση, όχι για να ανταγωνιζόμαστε ο ένας/μια τον άλλον/η, ούτε για να ανταγωνίζεται το ένα σχολείο το διπλανό του. Λειτουργούμε για τα καθολικά μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών/τριών μας .
Ο αγώνας μας είναι αγώνας κοινωνικής ισότητας, κοινωνικών αναγκών και παιδαγωγικής ελευθερίας.
Συνεχίζουμε ενιαία, συλλογικά, αποφασιστικά.
Κατεβάστε τα τελικά κείμενα αποτίμησης για τα Δημοτικά, Νηπιαγωγεία και Ειδικά Σχολεία καθώς και τα αντίστοιχα σχέδια πρακτικών: