«Αιτίες και συνέπειες της υποχρηματοδότησης των σχολείων. Έμμεση και άμεση ιδιωτικοποίηση. Ο ρόλος των Σχολικών Επιτροπών. Κοινωνικές, εκπαιδευτικές προσεγγίσεις».
Συνέχιση του αγώνα για την υπεράσπιση του Δημόσιου Σχολείου, ενάντια στην κατηγοριοποίηση – εμπορευματοποίηση.
Παρακολουθείστε την Κυριακή 19 Φεβρουαρίου, στις 6:30 μ.μ. την 1η δράση της ΔΟΕ στο πλαίσιο των ενιαίων κειμένων που αφορά στον άξονα 7 (Σχολείο και κοινότητα), με το περιεχόμενο που έχει ήδη αναρτηθεί στα σχέδια δράσης.
Η Εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά και θα προβληθεί στον παρακάτω σύνδεσμο:
https://youtube.com/live/1fC-ymxW-zs
Οι ερωτήσεις προς τους ομιλητές μπορούν να κατατίθενται γραπτά στον σύνδεσμο:
https://forms.gle/Qr5zwdmuohApKWco9
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,
Η μεγαλειώδης συμμετοχή του κλάδου στην πανεκπαιδευτική απεργία και τις κινητοποιήσεις της 15ης Φεβρουαρίου 2023, σηματοδοτεί την αποφασιστική συνέχιση του αγώνα για την υπεράσπιση του Δημόσιου σχολείου και της Δημόσιας Παιδείας, ενάντια στους νόμους της εμπορευματοποίησης, της χειραγώγησης, της κατηγοριοποίησης και του αποκλεισμού.
Από άκρη σε άκρη σε όλη τη χώρα το σχολείο του επιθεωρητισμού έκλεισε, για να μείνει ανοιχτό το κοινωνικό αγαθό της γνώσης των μαθητών μας, η παιδαγωγική μας υπόσταση, η εργασία μας και η δημοκρατική λειτουργία των σχολείων.
Συνεχίζουμε τον αγώνα μας, οργανώνουμε τα επόμενα βήματα.
Στο πλαίσιο του αγώνα μας για την υπεράσπιση του Δημόσιου Σχολείου ξεκινάει αυτή την εβδομάδα η υλοποίηση του δεύτερου κύκλου των δράσεων που έχουν διατυπωθεί στα ενιαία κείμενα και έχουν αναρτηθεί από τις σχολικές μονάδες. Οι δράσεις αυτές περιλαμβάνουν επιστημονικές ημερίδες/συνέδρια, ερευνητικές καταγραφές και ερωτηματολόγια αποτύπωσης των απόψεων των εκπαιδευτικών, ηλεκτρονικές εκδόσεις των πρακτικών των ημερίδων, κοινές εκδηλώσεις με εκπαιδευτικούς φορείς (εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, γονεϊκούς φορείς, Παιδαγωγικά Τμήματα), στη βάση των αιτημάτων του εκπαιδευτικού κινήματος και του Κλάδου, έτσι ώστε να ακυρώσουμε στην πράξη την πολιτική κατηγοριοποίησης, διαφοροποίησης, αυτονομίας και αξιολόγησης της σχολικής μονάδας που αποτελεί το πρώτο καθοριστικό βήμα για την ιδιωτικοποίηση και εμπορευματοποίησή της.
Το σύνολο των δράσεων που θα υλοποιηθούν αποτελούν μια προσπάθεια εκπαιδευτικής, παιδαγωγικής και κοινωνικής παρέμβασης, που θα τεκμηριώσει θέσεις και αιτήματα του κλάδου, θα εξοπλίσει το εκπαιδευτικό κίνημα, θα αναδείξει την εφαρμοζόμενη αντιεκπαιδευτική πολιτική.
Σε αυτό το πλαίσιο πραγματοποιείται η πρώτη διαδικτυακή εκδήλωση την Κυριακή 19 Φεβρουαρίου 2023, με τίτλο «Αιτίες και συνέπειες της υποχρηματοδότησης των σχολείων. Έμμεση και άμεση ιδιωτικοποίηση. Ο ρόλος των Σχολικών Επιτροπών. Κοινωνικές, εκπαιδευτικές προσεγγίσεις», με ομιλητές:
1. Εκπρόσωπος της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας (Α.Σ.Γ.Μ.Ε.).
2. Βρεττάκος Χρήστος, Δήμαρχος Κερατσινίου – Δραπετσώνας, δάσκαλος
3. Πελετίδης Κώστας, Δήμαρχος Πατρέων, γιατρός
4. Τσιάκος Βασίλης, Δήμαρχος Καρδίτσας, δάσκαλος
Όλες οι Εκδηλώσεις που θα πραγματοποιηθούν, το επόμενο διάστημα, από τη Δ.Ο.Ε. είναι οι παρακάτω:
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ | ΤΙΤΛΟΣ | ΟΜΙΛΗΤΕΣ |
19 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2023 | Αιτίες και συνέπειες της υποχρηματοδότησης των σχολείων. Έμμεση και άμεση ιδιωτικοποίηση. Ο ρόλος των Σχολικών Επιτροπών. Κοινωνικές, εκπαιδευτικές προσεγγίσεις. https://youtube.com/live/1fC-ymxW-zs | 1. Εκπρόσωπος, μέλος ΔΣ ΑΣΓΜΕ. 2. Βρεττάκος Χρήστος, Δήμαρχος Κερατσινίου – Δραπετσώνας, δάσκαλος 3. Πελετίδης Κώστας, Δήμαρχος Πατρέων, γιατρός 4. Τσιάκος Βασίλης, Δήμαρχος Καρδίτσας, δάσκαλος |
12 ΜΑΡΤΙΟΥ 2023 | Ερευνητικές διδακτικές πρακτικές και το μέλλον της Ειδικής και Συμπεριληπτικής Εκπαίδευσης | 1. Bryan Cook, University of Virginia 2. Αναστασίου Δημήτρης, Southern Illinois University |
19 ΜΑΡΤΙΟΥ 2023 | Διεθνής εμπειρία από συλλογικά, δημοκρατικά και συνεργατικά εκπαιδευτικά μοντέλα και η εμπειρία από τις εξετάσεις τύπου PISA. | 1. Sahlberg Pasi, University of New South Wales, Australia. 2. Gavrielatos Angelo, Australian Teachers Union |
ΜΑΡΤΙΟΣ* 2023 | Σχολική «αποτυχία» και σχολική διαρροή. Εκπαιδευτικές πολιτικές και κοινωνικές παράμετροι που αναπαράγουν τις κοινωνικές / εκπαιδευτικές ανισότητες. | |
ΜΑΡΤΙΟΣ* 2023 | Μελέτη και αξιοποίηση της κριτικής των εκπαιδευτικών της πράξης, για την κατάτμηση του προγράμματος του Νηπιαγωγείου, σε συνδυασμό με τις ανάγκες της παιδικής ηλικίας και τις σύγχρονες θεωρίες μάθησης κι ανάπτυξης. | |
ΑΠΡΙΛΙΟΣ* 2023 | Διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση. Παρουσίαση, μελέτη και επιστημονικές προσεγγίσεις | |
ΑΠΡΙΛΙΟΣ* 2023 | Οι απόψεις των εκπαιδευτικών για τις επιμορφωτικές τους ανάγκες. Παρουσίαση, μελέτη και επιστημονικές προσεγγίσεις | |
ΑΠΡΙΛΙΟΣ* 2023 | Οι απόψεις των εκπαιδευτικών για τα σχολικά εγχειρίδια και τα αναλυτικά προγράμματα. Παρουσίαση, μελέτη και επιστημονικές προσεγγίσεις | |
ΜΑΙΟΣ* 2023 | Η εμπειρία από την εφαρμογή συνεργατικών πρακτικών μάθησης και συνεργατικής σχολικής οργάνωσης. Οι απόψεις των εκπαιδευτικών για την εφαρμογή συνεργατικών μεθόδων στο σημερινό σχολείο | |
ΜΑΙΟΣ* 2023 | Καταγραφή και διερεύνηση της σημασίας των σχολικών χώρων και των κτιριακών υποδομών που συντελούν και αρμόζουν στην ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών προσχολικής και σχολικής ηλικίας |
Οι ημερομηνίες και οι ομιλητές/τριες όλων των Εκδηλώσεων (μετά τις 19 Μαρτίου) θα ανακοινωθούν στο αμέσως επόμενο διάστημα, μαζί με όλους τους συνδέσμους στους οποίους θα προβληθούν ζωντανά.
Η μαζική μας συμμετοχή στις εκδηλώσεις της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας αποτελεί ένα ακόμη βήμα του καθολικού μας αγώνα για την υπεράσπιση της Δημόσιας Παιδείας.
ΑΠΟ ΤΗ ΔΟΕ