Εισήγηση του Δ.Σ. προς την έκτακτη Γ.Σ. του Συλλόγου Εκπ/κών Π.Ε. Πειραιά “Η Πρόοδος”

ΟΛΟΙ/ΟΛΕΣ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ – ΠΕΜΠΤΗ 9/2, ΣΤΙΣ 6:30 μ.μ.., ΣΤΑ 9ο-11ο ΔΗΜ. ΣΧ. ΠΕΙΡΑΙΑ

ΕΝΩΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΑ ΑΚΥΡΩΝΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΟΛΕΣ/ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΤΗΣ 15ης ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

Εν μέσω απόλυτης φτωχοποίησης των εκπαιδευτικών και όλων των εργαζομένων που βλέπουν τους μισθούς τους να εξανεμίζονται από το κύμα ακρίβειας, το ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση, με τις τροπολογίες στον νόμο για τις αερομεταφορές και με την Υ.Α.9950/ΓΔ5/27-1-2023 επιταχύνουν τις διαδικασίες ατομικής αξιολόγησης για να προλάβουν να επιδείξουν «έργο» πριν τις επερχόμενες εκλογές. Η υπουργός Παιδείας νομίζει ότι θα δημιουργήσει τετελεσμένα και θα επιβάλλει την αντιεκπαιδευτική της πολιτική στην οποία το εκπαιδευτικό κίνημα έχει αντιδράσει σθεναρά τα τελευταία χρόνια.

Με το αποκαλυπτικό δελτίο τύπου, με τίτλο: «Μετά από 41 χρόνια, καθολική εφαρμογή της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών!» και κυρίως με την αντιδραστικότατη, αυταρχική και αντιπαιδαγωγική Υ.Α. 388/27.01.2023, το ΥΠΑΙΘ επιβεβαιώνει ότι η αξιολόγηση επιδιώκει την υποδούλωση των εκπαιδευτικών, την επιβολή κλίματος αυταρχισμού και αυθαιρεσίας, την κατάργηση κάθε έννοιας παιδαγωγικής ελευθερίας και δημοκρατίας στα σχολεία, ώστε υπάκουοι, άβουλοι και μοιραίοι οι εκπαιδευτικοί να υποκύπτουμε σε κάθε αντιεκπαιδευτικό μέτρο.

Όταν το υπουργείο, ανακοίνωνε ότι δεν θα προχωρήσουν οι μονιμοποιήσεις των συναδέλφων που διορίστηκαν από το 2020 και μετά, καθιστούσε σαφές ότι η αξιολόγηση έρχεται να χτυπήσει τη μόνιμη και σταθερή εργασία στο δημόσιο σχολείο. Αντίστοιχα, οι δηλώσεις για νέο μισθολόγιο και αυξήσεις μόνο μετά από αξιολόγηση, παραπέμπουν στην κατάργηση της ακώλυτης μισθολογικής εξέλιξης, στην απόλυτη διάσπαση του εκπαιδευτικού σώματος σε άτομα που θα ανταγωνίζονται μεταξύ τους για ψίχουλα και θα αδυνατούν να διεκδικήσουν συλλογικά έναν μισθό αξιοπρέπειας.

Το σχέδιο της κυβέρνησης είναι η ατομική αξιολόγηση να ξεκινήσει άμεσα και τμηματικά. Βάζοντας στο στόχαστρο το πιο ευάλωτο τμήμα του κλάδου, τους νεοδιόριστους, και σε περιοχές μακριά από τα μεγάλα αστικά κέντρα πιστεύει ότι θα κάμψει τις αντιδράσεις, ώστε  η αξιολόγηση να εδραιωθεί σε όλη την επικράτεια.  Ο εκβιασμός είναι ωμός και κυνικός γιατί, όπως προβλέπει ο ν. 4823, «Αν το έργο του εκπαιδευτικού χαρακτηριστεί ως «μη ικανοποιητικό» ο εκπαιδευτικός δεν μονιμοποιείται αλλά μπορεί να επαναλάβει τη διαδικασία τα αμέσως επόμενα δύο (2) έτη».  Η μόνη απάντηση επομένως, είναι ο ανυποχώρητος αγώνας για την ακώλυτη μονιμοποίηση ΟΛΩΝ των νεοδιόριστων ΤΩΡΑ!

Το σχέδιο διάλυσης των εργασιακών σχέσεων, όμως, έχει και συνέχεια. Πλάι στην αξιολόγηση και την ομηρία των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών, το ΥΠΑΙΘ ετοιμάζει νέο σύστημα προσλήψεων που θα συμπεριλαμβάνει τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ ώστε να εμπεδωθεί πλήρως και απολύτως το καθεστώς της εργασιακής ανασφάλειας που καθιερώνει το αέναο κυνήγι προσόντων, μορίων, σεμιναρίων που άνοιξε το προσοντολόγιο Γαβρόγλου και θα ολοκληρώσει ο ΑΣΕΠ και η αξιολόγηση.

Ταυτόχρονα, η κυβέρνηση τονίζει ότι η «ελληνική PISA», που θα χρησιμοποιηθεί για την κατηγοριοποίηση σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών, θα εφαρμοστεί κανονικά και καθολικά φέτος. Υλοποιεί ύπουλα και σταδιακά όλες τις κεντρικές κατευθύνσεις της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ, που έχουν στόχο το ξεθεμελίωμα της Δημόσιας Εκπαίδευσης και τη δημιουργία ενός ταξικού και κατηγοριοποιημένου σχολείου, το οποίο θα εντείνει τους αποκλεισμούς της νεολαίας από τη μόρφωση και θα διαμορφώσει μια νέα γενιά εργαζομένων χωρίς δικαιώματα.

Απέναντι στην τμηματική εφαρμογή μιας πολιτικής που φιλοδοξεί να μετατρέψει το σχολείο σε εργασιακή και εκπαιδευτική κόλαση πρέπει να ενωθούμε και να ξεσηκωθούμε σαν ένας άνθρωπος! Η απάντηση πρέπει να είναι η μετωπική και αποφασιστική αντιπαράθεση μέχρι τη νίκη:

Α. Για τη στήριξη της διαβίωσης των εκπαιδευτικών και τη λειτουργία του δημόσιου σχολείου απαιτούμε:

  • Πραγματικές αυξήσεις σε μισθούς/συντάξεις για κάλυψη των απωλειών των μνημονίων, του τιμάριθμου και της ακρίβειας. Συνεχής αύξηση-αναπροσαρμογή των μισθών/συντάξεων με βάση τον τιμάριθμο. Κανένας μισθός κάτω από 1000 ευρώ, επιστροφή 13ου και 14ου στο δημόσιο, ξεπάγωμα του ΜΚ 15-17 και κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης. Επαναφορά του επιδόματος ειδικής αγωγής. Αφορολόγητο 12000 ευρώ και 4000 για κάθε παιδί.
  • Μέτρα κατά της ακρίβειας. Κατάργηση του ΦΠΑ στα είδη πρώτης ανάγκης και διατροφής. Διατίμηση στα τιμολόγια του ρεύματος και των καυσίμων και όλα τα βασικά αγαθά με κατάργηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης για τους εργαζόμενους, κατάργηση του ΕΝΦΙΑ. Πλαφόν στις τιμές πετρελαίου, βενζίνης και ρεύματος. Κατάργηση της ρήτρας αναπροσαρμογής στους λογαριασμούς ρεύματος με αναδρομική ισχύ. Να γίνει η ΔΕΗ πάλι δημόσια και να δοθεί φτηνό ρεύμα για όλους.
  • Άμεση καταβολή των συντάξεων στους συνταξιούχους. Κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών/ αντισυνταξιοδοτικών νόμων. Έκτακτες κρατικές επιχορηγήσεις για τα ταμεία – να επιστραφούν τα κλεμμένα. Όχι στην αύξηση των ορίων για τις πρόωρες συνταξιοδοτήσεις.
  • Αύξηση των δαπανών για Υγεία, Παιδεία, κοινωνικές ανάγκες. Όχι για τους εξοπλισμούς. Άμεση αύξηση της χρηματοδότησης για τα σχολεία, καμία ανοχή σε νέες περικοπές.
  • Κατάργηση των νόμων 4692/2020 & 4823/2021 της κατηγοριοποίησης και διάλυσης των Δημόσιων Σχολείων μέσω της «αξιολόγησης». Κατάργηση όλου του αντιδραστικού θεσμικού πλαισίου (αξιολόγηση, ΕΒΕ, τράπεζα θεμάτων διαγωνισμός PISA, νόμος Πανεπιστήμια κ.λπ.).
  • Μαζικούς, μόνιμους διορισμούς για την κάλυψη όλων των αναγκών. Αποκλειστικά με την προϋπηρεσία και την ημερομηνία λήψης πτυχίου. Διορισμό όλων των αναπληρωτών. Κατάργηση του ν.4589/2019 για το προσοντολόγιο. ΟΧΙ στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.
  • Άμεση μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων. Υπηρέτηση για ένα έτος της οργανικής τους. Δικαίωμα απόσπασης.  Καμία σύνδεση των διαδικασιών μονιμοποίησης των εκπαιδευτικών με την αξιολόγηση. Να καταργηθεί η δόκιμη περίοδος. Ο/Η εκπαιδευτικός να θεωρείται μόνιμος/η με όλα τα αντίστοιχα δικαιώματα με τον διορισμό του.
  •  Επιμόρφωση με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα και απαλλαγμένη από κάθε διαδικασία αξιολόγησης, οργανωμένη από τα πανεπιστήμια.
  • Δημιουργία οργανικών θέσεων για όλες τις υπάρχουσες ειδικότητες εκπαιδευτικών. Πρόσληψη – τοποθέτηση εκπαιδευτικών των υπαρχουσών ειδικοτήτων σε όλα τα σχολεία.
  • Πλήρη εξίσωση των δικαιωμάτων μονίμων – αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
  • Εφαρμογή του νόμου που ορίζει το ωράριο των νηπιαγωγών για όλα τα ολιγοθέσια νηπιαγωγεία και μείωση του ωραρίου των νηπιαγωγών που υπηρετούν σ’ αυτά, ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας και όχι με βάση την οργανικότητα.
  • Ο χρόνος υποδοχής, αποχώρησης, διαλείμματος (καθημερινής εφημερίας) και σίτισης των νηπίων να συνυπολογίζεται στον διδακτικό χρόνο, καθότι οι νηπιαγωγοί δεν επιτηρούν απλώς τους μαθητές, αλλά διδάσκουν βασικές δεξιότητες και στάσεις ζωής.
  • Ενίσχυση των νηπιαγωγείων με βοηθητικό προσωπικό για να επικουρούν το έργο των συναδέλφων νηπιαγωγών.
  • Ευρύ πρόγραμμα δημόσιας σχολικής στέγης ώστε να καλυφθούν όλες οι ανάγκες και να αντικατασταθούν οι λυόμενες προκατασκευασμένες αίθουσας που στεγάζουν δημόσια νηπιαγωγεία.

Β.  Κηρύσσουμε πολύμορφο αγώνα διαρκείας για την ανατροπή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής. Την ακύρωση της αξιολόγησης στην πράξη. Την άμεση μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων. Τη διεκδίκηση αυξήσεων στους μισθούς μας. Τους μαζικούς διορισμούς, τον διορισμό/μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών με μοναδικό κριτήριο το πτυχίο και την προϋπηρεσία.

1. Η Γενική Συνέλευση του συλλόγου μας επικυρώνει το αγωνιστικό σχέδιο που αποφάσισε το Δ.Σ. της ΔΟΕ (2/2/2033):

  • Ολομέλειας Προέδρων τη Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου στην Αθήνα με παρουσία των προέδρων σε  κινητοποίηση στο ΥΠΑΙΘ στις 14:00. Την ίδια ημέρα κήρυξη διευκολυντικής στάσης εργασίας για τη συμμετοχή των συναδέλφων στην κινητοποίηση.
  • Κήρυξη 24ωρης απεργίας την Τετάρτη 15 Φεβρουαρίου, με την πραγματοποίηση πανεκπαιδευτικών συλλαλητηρίων σε όλη τη χώρα. 
  • Την εβδομάδα 6 με 10/2 πραγματοποίηση παραστάσεων διαμαρτυρίας στις Διευθύνσεις Π.Ε. με αιχμή το ζήτημα της άμεσης μονιμοποίησης όλων των δόκιμων εκπαιδευτικών και την ατομική αξιολόγηση.
  • Κήρυξη απεργίας-αποχής από όλες τις εξωδιδακτικές διαδικασίες υλοποίησης της ατομικής αξιολόγησης.
  • Κήρυξη στάσεων εργασίας από τη Δ.Ο.Ε. σε συνεργασία με τους τοπικούς Συλλόγους Εκπαιδευτικών για την κάλυψη των συναδέλφων ώστε να μη υλοποιηθούν οι διαδικασίες της ατομικής αξιολόγησης. 

 Επιπλέον επισημαίνει τα ακόλουθα:

  • Η απεργία-αποχή (Α/Α) από τις διαδικασίες μεντόρων και σχολικών συντονιστών ισχύει στο ακέραιο. Οι διευθυντές/ντριες καλούνται να δηλώνουν συμμετοχή στην Α/Α και να μην προχωρούν σε ορισμό συναδέλφων. Όσοι-ες συνάδελφοι ορίστηκαν από τη διεύθυνση των σχολείων τους καλούνται να συνεχίσουν να συμμετέχουν στην Α/Α. Ακολούθως, όλοι/ες συμμετέχουμε στην Α/Α και δεν συνεργαζόμαστε με μέντορες και σχολικούς συντονιστές.
  • Η αντίσταση στην αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας συνεχίζεται με τα ενιαία κείμενα. Συμμετέχουμε μαζικά στις κεντρικές εκδηλώσεις που οργανώνει η ΔΟΕ σε αυτό το πλαίσιο.
  • Κανένας-καμία δεν καταχωρεί στοιχεία στον ηλεκτρονικό φάκελο αξιολόγησης. Δεν θα μπούμε στη διαδικασία να αυτοφακελωθούμε!

2. Η Γ.Σ. εξουσιοδοτεί το Δ.Σ. του Συλλόγου:

  • Να εξασφαλίσει όλα τα αναγκαία οργανωτικά μέτρα για την επιτυχία της απεργίας και του πανεκπαιδευτικού συλλαλητήριου της 15ης  Φεβρουαρίου: 

α) Την οργάνωση ενημερωτικών κλιμακίων του Δ.Σ. που θα επισκεφτούν όλα τα σχολεία του συλλόγου.

β)Την πραγματοποίηση διαδικτυακής συνάντησης-συζήτησης με τα μέλη του συλλόγου την Παρασκευή 10/2 στις 7 μ.μ.

γ) Την τοποθέτηση πανό σε σχολεία.

  • Να οργανώσει καμπάνια ενημέρωσης των γονέων της περιοχής μας. Σε συνεργασία με τους συλλόγους διδασκόντων πραγματοποιούμε ενημερωτικές συναντήσεις γονέων σε κάθε σχολική μονάδα προβάλλοντας τις θέσεις μας για το δημόσιο σχολείο. Οργανώνουμε την ακύρωση στην πράξη της «ελληνικής PISA» σε συνεργασία με το γονεϊκό κίνημα και με κάθε πρόσφορο τρόπο (εκδηλώσεις, γράμμα προς γονείς, ενημέρωση στην είσοδο κατά το σχόλασμα, αφίσα κ.λπ.).
  • Σε συνεννόηση με τους Συλλόγους Π.Ε. και τις ΕΛΜΕ να συμμετέχει στην οργάνωση πανελλαδικής σύσκεψης συντονισμού του αγώνα. Επιδιώκουμε την μεγαλύτερη δυνατή αγωνιστική συσπείρωση Συλλόγων Π.Ε. και ΕΛΜΕ. Ξέρουμε καλά ότι απαραίτητη προϋπόθεση γι’ αυτό είναι η αγωνιστική συνεννόηση και όχι οι μοναχικοί δρόμοι. Κάνουμε έκκληση για ενότητα και αγώνα, δεν είναι ώρα για ξεχωριστές πρωτοβουλίες, έλλειψη συντονισμού και κατακερματισμό δυνάμεων.
  • Αν χρειαστεί (π.χ. σε περίπτωση που Απεργία-Αποχή της ΔΟΕ κηρυχτεί παράνομη)να προχωρήσει στην κήρυξη απεργίας-αποχής από όλες τις αξιολογικές διαδικασίες του 4823/21 και της Υ.Α. 388/27.01.2023.
  • Να κηρύξει διευκολυντικές κυλιόμενες στάσεις εργασίας (μονόωρες, δίωρες, τρίωρες), προκειμένου να διευκολυνθούν οι συνάδελφοι να μην συμμετέχουν στις αξιολογικές διαδικασίες του 4823/21 και της Υ.Α.9950/ΓΔ5/27-1-2023.

Κανένας φόβος, με όπλο την ενότητα και την αλληλεγγύη θα βγούμε και πάλι νικητές!

Στις 15 Φεβρουαρίου απεργούμε για δημόσιο και δημοκρατικό σχολείο, για αυξήσεις στους μισθούς των εκπαιδευτικών!