Με στόχο την μεγαλύτερη κατοχύρωση των συναδελφισσών, επισυνάπτουμε σχέδιο πρακτικού.
Το ΔΣ του συλλόγου μας, όπως όλη η εκπαιδευτική κοινότητα, με οργή πληροφορήθηκε την αιφνιδιαστική, αναιτιολόγητη, απαράδεκτη νέα Υπουργική απόφαση: «Τροποποίηση ώρας αποχώρησης νηπιαγωγείου» (Αρ.Φ7/3625/Δ1) με πρόσχημα τον covid. Το ΦΕΚ, αφού πρώτα έγινε γνωστό μέσω φιλικών προς το υπουργείο ΜΜΕ και site, έφτασε στα Νηπιαγωγεία με καθυστέρηση τεσσάρων ημερών. Για μια ακόμη φορά το ΥΠΑΙΘ συνεχίζει να νομοθετεί μέσω τηλεοπτικών παραθύρων και οθονών. Ακόμη πιο εξοργιστικό είναι το γεγονός ότι τη Δευτέρα 18/1/2021 υπήρχε προγραμματισμένη συνάντηση της υφυπουργού με τη ΔΟΕ. Γίνεται φανερό πως το ΥΠΑΙΘ απαξιώνει πλήρως τα εκπαιδευτικά συνδικάτα και κλείνει κάθε περιθώριο διαλόγου. Συνεχίζει την πολιτική «αποφασίζομεν και διατάσσομεν».
Είναι απορίας άξιο με ποιο σκεπτικό το Υπουργείο τροποποιεί την ώρα αποχώρησης. Οποιοσδήποτε μάλιστα έχει σχέση με την εκπαιδευτική πραγματικότητα αντιλαμβάνεται εύκολα πως μια τέτοια τροποποίηση αντί να συμβάλει στην αραίωση του πληθυσμού επιφέρει επιπλέον συνωστισμό και άσκοπη μετακίνηση και επιβαρύνει το επιδημιολογικό φορτίο έξω από τα σχολεία, καθώς οι δυο αλληλένδετες βαθμίδες (νηπιαγωγεία και δημοτικά) σχολάνε σχεδόν την ίδια ώρα. Το πρόβλημα που θα δημιουργηθεί είναι μεγάλο τόσο για τα συστεγαζόμενα σχολεία (θα πρέπει πλέον να περιμένουν ταυτόχρονα οι γονείς-κηδεμόνες και του νηπιαγωγείου και του δημοτικού) όσο και για τα μη συστεγαζόμενα (για δύο παιδιά που βρίσκονται σε διαφορετικά συγκροτήματα χρειάζονται πλέον δυο συνοδοί αντί ενός αφού η ώρα αποχώρησής τους είναι σχεδόν η ίδια).
Για εμάς είναι ξεκάθαρο ότι η πανδημία λειτουργεί για άλλη μια φορά για το Υπουργείο ως ευκαιρία για να περάσει τα αντιεκπαιδευτικά του σχέδια.
Γιατί τα μέτρα του Υπουργείου για τον κορονοϊό, όσον αφορά στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, ξεκίνησαν με την αύξηση των μαθητών στην τάξη (από 22 στα 25 παιδιά) και σταμάτησαν στα παγουρίνο του Δημοτικού, στις μάσκες ακατάλληλου μεγέθους, στη μεγιστοποίηση της κοινωνικής ανισότητας κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης, στις οδηγίες για το άνοιγμα των παραθύρων, στα τεστ που δεν έγιναν και στα εμβόλια που δεν έχουν προτεραιότητα οι εκπαιδευτικοί αλλά οι ημετέροι.
Κι επειδή σίγουρα πολλές φωνές θα σπεύσουν να κραυγάσουν «πώς κάνετε έτσι για 10 λεπτά;» να πούμε πώς το ζήτημα δεν είναι αυτά κάθ΄ αυτά τα 10 λεπτά! Οι νηπιαγωγοί άλλωστε καθημερινά κάθονται πολύ περισσότερα λεπτά στο σχολείο για να ανταπεξέλθουν στα αυξημένα εκπαιδευτικά και διοικητικά καθήκοντα καθώς και στους άπειρους ρόλους που τους έχουν αναγκαστικά δοθεί! Κι όλα αυτά όταν έχουν το μεγαλύτερο ωράριο από όλους τους εκπαιδευτικούς, χωρίς καμία μείωση ωραρίου ανάλογη με τα χρόνια υπηρεσίας για την πλειοψηφία των συναδέλφων, χωρίς κενά ή διαλείμματα, με εφημερίες και διαρκή επιτήρηση όλων των παιδιών. Το διδακτικό ωράριο των νηπιαγωγών (κατοχυρωμένο επίσημα για πρώτη φορά με νόμο το 2015 και με υπουργική απόφαση -που το ορίζει τις 25 διδακτικές ώρες- το 2016) αυξάνεται σταδιακά εδώ και χρόνια άλλοτε κατά ένα τέταρτο, άλλοτε κατά μισή ώρα και με τελευταία την αύξηση κατά μια διδακτική ώρα/μέρα το 2016 όταν ορίστηκε η λήξη του πρωινού ωραρίου στη 1μ.μ..
Η αύξηση του ήδη επιβαρυμένου ωραρίου των νηπιαγωγών, είναι και η αρχή του συνολικότερου σχεδίου αύξησης του εργασιακού χρόνου των εκπαιδευτικών. Ας μην ξεχνάμε τις προθέσεις που εκφράζονται στην έκθεση Πισσαρίδη που αναφέρεται στον σχετικά χαμηλό αριθμό ωρών διδασκαλίας των Ελλήνων εκπαιδευτικών σε σύγκριση με τους ευρωπαίους συναδέλφους τους και τις προτροπές για «σύγκλιση του διδακτικού και εργασιακού ωραρίου των εκπαιδευτικών».
ΑΜΕΣΑ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΕΙ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ
Οι Σύλλογοι Διδασκόντων των Νηπιαγωγείων, όπως και των Δημοτικών, προσπαθώντας να λύσουν αυτά που η πολιτεία όφειλε να λύσει, συνεδρίασαν στην αρχή της χρονιάς και εκ νέου στις 8/1/21 και συνέθεσαν τρόπους προσέλευσης και αποχώρησης των παιδιών με βάση τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της κάθε μονάδας, αλλά και σεβόμενοι το ωράριο λειτουργίας των νηπιαγωγείων, το διδακτικό ωράριο των νηπιαγωγών, τις ιδιαίτερες συνθήκες κάθε σχολικής μονάδας (συστεγαζόμενα νηπιαγωγεία, μη συστεγαζόμενα νηπιαγωγεία, αριθμό εισόδων, αριθμό τμημάτων, μεταφορά μαθητών, απόσταση από όμορα δημοτικά κα), την ασφάλεια των παιδιών και τη δημιουργία συνθηκών για την αποφυγή του συνωστισμού γονέων-κηδεμόνων έξω από τις σχολικές μονάδες και ενημέρωσαν τους γονείς, εκ νέου, πριν μια βδομάδα για το τρόπο λειτουργίας.
Με βάση όλα τα παραπάνω:
Καταγγέλλουμε ως απαράδεκτη την απόφαση αυτή του ΥΠΑΙΘ , η οποία λαμβάνεται εν μέσω πανδημίας, στη μέση ακριβώς του τρέχοντος σχολικού έτους και χωρίς κανέναν απολύτως διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα, τις νηπιαγωγούς και τη ΔΟΕ και απαιτούμε την ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ της!
Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων των νηπιαγωγείων της περιοχής ευθύνης του Συλλόγου μας να εφαρμόσουν όλα όσα έχουν σχεδιάσει από την αρχή της χρονιάς και να συνεχίσουν την λειτουργία τους όπως ήδη έχουν αποφασίσει.
Καλούμε το Δ. Σ. της Δ. Ο.Ε. να πάρει θέση, να ζητήσει την άμεση απόσυρση της ΥΑ και να καλύψει συνδικαλιστικά τις/τους συναδέλφους ώστε να συνεχίσουν τον προγραμματισμό που έχουν αποφασίσει οι Σύλλογοι Διδασκόντων.
Στη βάση των παραπάνω, με στόχο την μεγαλύτερη κατοχύρωση των συναδελφισσών, προτείνουμε προς τους συλλόγους διδασκόντων των νηπιαγωγείων σχετικό πρακτικό που επισυνάπτεται μαζί με την παρούσα ανακοίνωση. Επίσης, παρακαλούμε τις συναδέλφους να ενημερώνουν στην ηλεκτρονική διεύθυνση του Συλλόγου για τις αποφάσεις τους.
Όλοι μαζί να μην επιτρέψουμε την εφαρμογή της υπουργικής απόφασης απαιτώντας από το ΥΠΑΙΘ την άμεση απόσυρσή της!
Κατεβάστε το σχέδιο πρακτικού