ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΠΟΥ ΕΞΙΣΩΝΕΙ ΚΟΛΕΓΙΑ ΜΕ ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ

Πανεκπαιδευτικός αγώνας διαρκείας τώρα!

Με τις διατάξεις που πρόσθεσε αιφνιδιαστικά την Παρασκευή το βράδυ η κυβέρνηση στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση προωθείται, με διαδικασίες fast track, η δυνατότητα χιλιάδων αποφοίτων ιδιωτικών κολεγίων να ενταχθούν άμεσα στην προκήρυξη διορισμών της γενικής αγωγής. Η εξέλιξη αυτή θα εξισώσει de facto τα ιδιωτικά κολέγια με τα δημόσια πανεπιστήμια, θα οδηγήσει στην ανεργία χιλιάδες αναπληρωτές συναδέλφους, στην πλήρη εμπορευματοποίηση της τριτοβάθμιας και στην υποβάθμιση των πανεπιστημιακών πτυχίων. Αν ο νόμος Γαβρόγλου, με τα αέναο κυνήγι προσόντων που επέβαλε, έθεσε τις βάσεις για την εμπορευματοποίηση του τρόπου διορισμού/πρόσληψης των εκπαιδευτικών απαξιώνοντας το πτυχίο και την προϋπηρεσία, η αναγνώριση των πτυχίων των ιδιωτικών κολλεγίων εμπορευματοποιεί τα επαγγελματικά δικαιώματα τα οποία πια μπορούν να αποκτιόνται (βλέπε αγοράζονται) άκοπα από όσους έχουν και μπορούν να τα πληρώσουν.

Η κυβέρνηση ενισχύει με όλους τους τρόπους  την ιδιωτική εκπαίδευση, τους επιχειρηματίες και τους σχολάρχες, εμπορευματοποιεί τα πτυχία και επιτίθεται στη δημόσια εκπαίδευση κατασυκοφαντώντας με κάθε ευκαιρία την ίδια, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές.

Συγκεκριμένα, το σχέδιο νόμου «Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις»:

  • Προβλέπει διορισμούς/προσλήψεις στο δημόσιο, πτυχιούχων ιδιωτικών κολεγίων που είναι παραρτήματα αναγνωρισμένων Α.Ε..Ι του εξωτερικού (Ε.Ε. ή τρίτης χώρας).
  • Επανιδρύει την Αρχή Αξιολόγησης στα Α..ΕΙ. με αυξημένες αρμοδιότητες.
  • Προβλέπει εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση στα Α.Ε.Ι. και συνδέει το 20% της χρηματοδότησής τους με την Αξιολόγηση.
  • Αναστέλλει τη λειτουργία δεκάδων τμημάτων Α.Ε.Ι. που επρόκειτο να ξεκινήσουν από το 2020-21.
  • Αυξάνει την τιμωρία των νεοδιόριστων (2ετία και 5ετία στην Ειδική αγωγή) προσθέτοντας μια 2ετια αν παραιτηθούν.
  • Μετατρέπει ξανά την 30η Ιανουαρίου σε γιορτή από αργία στην πρωτοβάθμια και το επεκτείνει και στη Δευτεροβάθμια.

Τι σημαίνουν τα παραπάνω:

  1. Τη στιγμή που υπάρχουν χιλιάδες αδιόριστοι εκπαιδευτικοί, απόφοιτοι Πανεπιστημίων, η κυβέρνηση με διάταξη που κατατέθηκε προς ψήφιση στη Βουλή κάνει δεκτά τα πτυχία κολεγίων για τον διορισμό εκπαιδευτικών στο δημόσιο. Δηλαδή, καταργεί από το παράθυρο το άρθρο 16 του Συντάγματος βάζοντας από την πόρτα τα επί πληρωμή πτυχία από κάθε φύσης ιδιωτικά κολέγια. Με βάση το άρθρο 50, ο ΑΣΕΠ θα κάνει δεκτούς τους τίτλους σπουδών της αλλοδαπής (άρα και των ιδιωτικών κολεγίων που λειτουργούν ως παράρτημά τους) για τον μόνιμο διορισμό εκπαιδευτικών, ακόμη και αν οι υποψήφιοι δεν έχουν εξασφαλίσει την ακαδημαϊκή αναγνώριση των πτυχίων τους μέσω ΔΟΑΤΑΠ.
  2. Η κυβέρνηση από τη μια δρομολογεί μείωση του αριθμού των εισακτέων και επαναφέρει τη βάση του 10 για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση στο όνομα μιας κατ’ επίφαση αριστείας και από την άλλη εξισώνει τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχίων των δημόσιων ΑΕΙ και των ιδιωτικών κολλεγίων δίνοντας το δικαίωμα στους αποφοίτους τους να διοριστούν/προσληφθούν στο δημόσιο. Οι μαθητές και οι μαθήτριες θεωρούνται ανεπαρκείς για το δημόσιο πανεπιστήμιο, αλλά επαρκείς για τα ιδιωτικά κολλέγια.
  3. Το 20% της τακτικής επιχορήγησης των ΑΕΙ θα κατανέμεται «με βάση ενδεικτικούς δείκτες ποιότητας και επιτευγμάτων, στους οποίους επιλέγει να αξιολογηθεί κάθε ΑΕΙ». Μεταξύ αυτών είναι η αριθμητική σχέση των αποφοίτων προς τους εισερχόμενους φοιτητές, ο αριθμός των μελών του επιστημονικού προσωπικού που επιτυγχάνουν να εξασφαλίσουν χρηματοδότηση από ευρωπαϊκά κονδύλια και ο αριθμός των αλλοδαπών φοιτητών.
  4. Η χρηματοδότηση των ΑΕΙ βάσει αξιολόγησης θα οδηγήσει στην υποβάθμιση πανεπιστημίων, σε συγχωνεύσεις τμημάτων ή ακόμη και σε κατάργηση σχολών εφόσον τα Ιδρύματα θα είναι αναγκασμένα να κυνηγούν κονδύλια και αλλοδαπούς φοιτητές (!) για να εξασφαλίσουν μέρος των κρατικών πόρων.
  5. Η αξιολόγηση των ΑΕΙ καταδεικνύει με σαφήνεια τι θα ακολουθήσει με την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών. Οι δηλώσεις της υπουργού περί μη τιμωρητικής αξιολόγησης μόνο ως κακόγουστο ανέκδοτο ακούγονται πλέον.
  6. Η 30η Ιανουαρίου μετατρέπεται σε ημέρα υποχρεωτικής κατήχησης εντός των διδακτικών αιθουσών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Επιπλέον, για δεύτερη φορά (η πρώτη αφορούσε στην επιλογή σημαιοφόρων), το Υπουργείο εκδίδει εγκυκλίους στο όνομα νόμων που ενδέχεται να ψηφιστούν. Πρόκειται για αντισυνταγματική και κυρίως αντιδημοκρατική και επικίνδυνη ενέργεια καθώς καταργεί τη διάκριση ανάμεσα στην εκτελεστική και νομοθετική εξουσία! Ταυτόχρονα, κι ενόσω το υπουργείο και η ηγεσία του επιδίδονται σε ένα χαρτοπόλεμο αλληλοσυγκρουόμενων εγκυκλίων και ανακοινώσεων, οι εκπαιδευτικοί γίνονται – με τον αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο να πρωτοστατεί- στόχος χυδαίων επιθέσεων. Η δήλωση του Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου ότι «η αργία είναι για τους τεμπέληδες», είναι τουλάχιστον απαράδεκτη. Προσβάλει έναν ολόκληρο κλάδο, προσβάλει τους 150.000 εκπαιδευτικούς που δίνουν κάθε μέρα τον καλύτερο εαυτό τους για να λειτουργήσει το δημόσιο σχολείο κάτω από εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες. Η Υπουργός Παιδείας με τη στάση της και τις τελευταίες δηλώσεις της γύρω από το συγκεκριμένο ζήτημα αλλά και συνολικότερα για τις σχολικές εορτές, φέρει τεράστια ευθύνη, καθώς είναι εκείνη που καλλιεργεί συνειδητά κλίμα κοινωνικού αυτοματισμού εναντίον των εκπαιδευτικών.

Η εκπαιδευτική κοινότητα πρέπει να αφυπνισθεί άμεσα πριν οι εξελίξεις φτάσουν σε ένα σημείο χωρίς επιστροφή. Η κυβέρνηση και οι αξιωματούχοι της όπου βρεθούν και όπου σταθούν κλείνουν την αξιολόγηση σε όλες τις πτώσεις. Μια αξιολόγηση που φιλοδοξούν ότι θα γυρίσει το ρολόι πίσω στο 2014, τότε που το εκπαιδευτικό κίνημα ματαίωσε τα σχέδια τους. Ο κάθε συνάδελφος πρέπει να πάρει τις ευθύνες του απέναντι στη νεοφιλελεύθερη/νεοσυντηρητική καταιγίδα που εξαπολύει η κυβέρνηση στην εκπαίδευση. Ο μόνος που μπορεί να ορθώσει εμπόδια ανυπέρβλητα στην κυβερνητική επιθετικότητα είναι ένα μαζικό πανεκπαιδευτικό κίνημα. Απαιτείται, άμεσα, οι Ομοσπονδίες, οι Σύλλογοι Π.Ε. και οι Ε.Λ.Μ.Ε., οι φοιτητικοί σύλλογοι, οι γονεϊκοί φορείς να πάρουν θέση. Να οργανωθεί άμεσα πανεκπαιδευτική απεργία και πανελλαδική κινητοποίηση. Να επιστρέψουμε στους δρόμους του αγώνα, στις διαδηλώσεις, στις γενικές συνελεύσεις και να πάρουμε την υπόθεση στα χέρια μας, όπως το Γενάρη του 2019: αδιαμεσολάβητα, μαζικά, μαχητικά.

  • Καλούμε τα Δ. Σ. των ΔΟΕ-ΟΛΜΕ να προκηρύξουν άμεσα απεργιακές κινητοποιήσεις πριν από την ημέρα ψήφισης (22-23 Ιανουαρίου) του νέου αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου, με προοπτική απεργιακής κλιμάκωσης μέχρι τέλη Ιανουαρίου (31 Ιανουαρίου),
  • Συμμετέχουμε στον συντονισμό Συλλόγων Π.Ε. και Ε.Λ.Μ.Ε. την Πέμπτη 16/1/2020
  • Συμμετέχουμε στην πρωτοβουλία 74 Συλλόγων Π.Ε. και Ε.Λ.Μ.Ε. για την κήρυξη απεργίας – αποχής από κάθε διαδικασία αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης.

Διεκδικούμε:

  • Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών – άμεσο διορισμό/μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών ΤΩΡΑ αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία.
  • Κατάργηση του νόμου 4589/19 για το προσοντολόγιο και των νέων αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων που προωθούνται με το τελευταίο νομοσχέδιο.
  • Αυξήσεις στους μισθούς, ώστε να ζούμε με αξιοπρέπεια. Επαναφορά των μισθολογικών απωλειών και  του 13ου-14ου μισθού, κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων, μείωση των ορίων συνταξιοδότησης ώστε να βρουν δουλειά οι νέοι εκπαιδευτικοί. Καμία μείωση συντάξεων και ιδιωτικοποίηση ταμείων.

ΑΠΟ ΤΟ Δ.Σ.