ΑΔΕΔΥ: Συγκέντρωσης διαμαρτυρίας για το νέο μισθολόγιο φτώχειας, Τετάρτη 19 Ιουλίου και ώρα 9.00 π.μ. στο Υπουργείο Οικονομικών (Νίκης 5-7).
Νέο μισθολόγιο των Δημοσίων Υπαλλήλων από 1/1/2024.
Το νέο μισθολόγιο που παρουσίασε ο υπουργός Οικονομικώ αφήνει απείραχτο όλο το μνημονιακό νομικό πλαίσιο και τις μισθολογικές περικοπές, ενσωματώνοντας την περικοπή του 13ου και 14ου μισθού, την κλοπή ενός ΜΚ για τα έτη 2016-17, τη μείωση του αφορολόγητου, την κατάργηση μιας σειράς επιδομάτων, την επιβολή δυσβάσταχτων εισφορών και φόρων.
Ενώ οι αυξήσεις για τα στελέχη διοίκησης που αναλαμβάνουν την επιβολή της αξιολόγησης είναι υπερβολικά γενναιόδωρες (30%), η καθαρή αύξηση για τους/τις υπαλλήλους είναι λιγότερο από 45 ευρώ και 15 ευρώ καθαρά για κάθε παιδί την ίδια στιγμή που η ακρίβεια σαρώνει το εισόδημα. Οι «αυξήσεις» αυτές δεν ξεπερνούν το 4%, όταν μόνο το 2022 είχαμε μείωση του πραγματικού μισθού κατά 7,4% και δεν καλύπτουν ούτε στο ελάχιστο τον πληθωρισμό των τελευταίων χρόνων. Ενώ οι χιλιάδες συμβασιούχοι και αναπληρωτές που δουλεύουν για λίγους μήνες το χρόνο θα δουν “αυξήσεις” πολύ μικρότερες.
Με βάση τα στοιχεία του ΟΟΣΑ, στην Ελλάδα, οι μισθοί των εκπαιδευτικών σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια έχουν μειωθεί 40% από το 2010 έως το 2021. Είναι άραγε μερικές δεκάδες ευρώ αυτό που αναμένει ο εκπαιδευτικός κόσμος, που αισθάνεται την αδικία καθημερινά στη διαβίωσή του; Θα διαμορφώσει αυτό έναν μισθό που θα εξασφαλίσει μια αξιοπρεπή ζωή; Σε καμία περίπτωση! Αντιθέτως κι οι νέες εξαγγελίες της κυβέρνησης φέρνουν το φάσμα της φτωχοποίησης πιο κοντά για το σύνολο των δημόσιων υπαλλήλων και των εκπαιδευτικών. Επομένως, για όλο το εκπαιδευτικό σώμα, το ζήτημα των μισθών πρέπει να μπει πολύ ψηλά στις αγωνιστικές διεκδικήσεις του. Με απαίτηση για γνήσιες συλλογικές συμβάσεις, αυξήσεις που θα καλύπτουν τις απώλειες της δεκαπενταετίας, 1000 ευρώ καθαρά για την κατώτατη κατηγορία στο δημόσιο (για την εκπαίδευση με ανάλογη κλιμάκωση για όλες τις κατηγορίες), και αναπροσαρμογή όλων των ΜΚ με βάση τον νέο κατώτατο καθαρό μισθό, αυτόματη τιμαριθμική αναπροσαρμογή, επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού κλπ.
Οι εξαγγελίες του υπουργού Παιδείας
Ο υπουργός Παιδείας αφού δήλωσε ότι θα στηριχθεί «επάνω στο πυκνό έργο που πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη τετραετία», δεν παρέλειψε να αναφερθεί στη «συναινετική» θητεία της Διαμαντοπούλου στο υπουργείο. Συναίνεση που επιτεύχθηκε στην κεντρική πολιτική σκηνή ερήμην του λαϊκού παράγοντα, και σαρώθηκε κάτω από το βάρος των λαϊκών αγώνων.
Ο Υπουργός Παιδείας έκανε αναφορά σε «ειδικό πρόγραμμα για το σχολικό εκφοβισμό και εθνική στρατηγική κατά της βίας των ανηλίκων», την ίδια στιγμή που το σχολείο αποστεώνεται από τη λειτουργία της αγωγής και μετατρέπεται σε αρένα ανταγωνισμού και αποθέωσης της ατομικότητας. Επέμεινε στη εφαρμογή του ολοήμερου ως τις 17:30, παρά την απόλυτη αποτυχία που σημειώθηκε την προηγούμενη χρονιά. Επικαλέστηκε τη λειτουργία του εκπαιδευτικού θεσμού ως μέσου κοινωνικής κινητικότητας, την ίδια στιγμή που:
- ανακοίνωνε την παράκαμψη του άρθρου 16 (μέσω «διακρατικών συμφωνιών» λειτουργίας παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων) έως ότου εξασφαλιστεί η πλειοψηφία των 180 εδρών για να δρομολογηθεί η κατάργησή του,
- η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ) αφήνει ακόμα και μαθητές με υψηλότατες βαθμολογίες έξω από τις σχολές της προτίμησής τους,
- επεκτείνει τον θεσμό των προτύπων σε 180 που θα οδηγήσουν στην κατηγοριοποίηση των σχολείων και στη διάλυση του σχολείου της γειτονιάς.
- Εξήγγειλε νέο νόμο πλαίσιο για την ειδική αγωγή συνολικά, που βάζει στο στόχαστρο την παράλληλη στήριξη.
Νέο σύστημα διορισμών: Γραπτός διαγωνισμός ΑΣΕΠ και προσοντολόγιο. Σύστημα απαξίωσης του βασικού πτυχίου και απομείωσης της προϋπηρεσίας.
Τα όσα διαρρέονται από το ΥΠΑΙΘ – ήδη από την περσινή χρονιά- και δημοσιεύονται στον κυβερνητικό τύπο κάνουν λόγο για «Γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ για μόνιμους διορισμούς Πρωτοβάθμιας/Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Κατάρτιση πίνακα μόνο με όσους εκπαιδευτικούς «πιάνουν» τη βάση, ενώ θα τίθενται εκτός όσοι εκπαιδευτικοί δεν την «πιάνουν» ανεξάρτητα πόσα μόρια συγκεντρώνουν από άλλα κριτήρια». Μετά θα υπάρχει νέα κατάταξη με βάση το προσοντολόγιο (με όποιες αλλαγές στα «προσόντα», τα επιμέρους κριτήρια και τη μοριοδότηση τους γίνουν με τον νέο νόμο).
Δηλαδή, εκτός από τα μεταπτυχιακά, τα σεμινάρια, τις ξένες γλώσσες κ.λπ. θα πρέπει να πληρώνεις και για τα φροντιστήρια που θα κάνουν και πάλι χρυσές δουλειές. Δε φτάνει που έχουν καταντήσει τους αναπληρωτές σε κυνηγούς προσόντων, που καταλήγουν να μένουν σε κάμπινκ επειδή δε βρίσκουν σπίτι στα νησιά, που κάνουν δεύτερη και τρίτη δουλειά για να τα βγάζουν πέρα με τα υπέρογκα έξοδα, το ενοίκιο, την καθημερινή διαβίωση, το ρεύμα, τη μετακίνηση. Τώρα η κυβέρνηση απαξιώνει χρόνια θυσιών, αυτών και των οικογενειών τους. Στην πραγματικότητα βάζει ένα επιπλέον φίλτρο, έναν επιπλέον φραγμό προς τη σταθερή και μόνιμη εργασία, απαξιώνει το βασικό πτυχίο, απομειώνει την προϋπηρεσία και διαμορφώνει ένα περιβάλλον συνεχούς ανταγωνισμού, ένα διαρκές κυνήγι προσόντων.
Το λέμε καθαρά: η εξαγγελία διαγωνισμού ΑΣΕΠ και η σύνδεσή του με τους διορισμούς και πιθανά και τις προσλήψεις αναπληρωτών αποτελεί αιτία πολέμου για το εκπαιδευτικό κίνημα. Διεκδικούμε μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών ΤΩΡΑ, για την κάλυψη όλων των αναγκών. Άμεσος διορισμός/μονιμοποίηση ΟΛΩΝ των αναπληρωτών που έχουν έστω και μία σύμβαση αποκλειστικά με το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία. Καμία απόλυση αναπληρωτή/τριας.
Ταυτόχρονα υπόσχεται περίπου 4.000 διορισμούς εκπαιδευτικών. Οι αριθμός είναι μικρότερος από τον ετήσιο αριθμό συνταξιοδοτήσεων στην εκπαίδευση (μόνο για το 2023 έγιναν 4.500 συνταξιοδοτήσεις ενώ αναγγέλθηκαν 3.500 διορισμοί), την ώρα που προσλήφθηκαν 50.000 αναπληρωτές και είναι πάνω από 20.000 λιγότεροι οι διορισμοί στην εκπαίδευση σε σχέση με τις συνταξιοδοτήσεις τη μνημονιακή δεκαετία. Την ίδια ώρα το ΥΠΑΙΘ κρατά σε ομηρία χιλιάδες συναδέλφους και συναδέλφισσες αναστέλλοντας τη μονιμοποίησή τους και χρησιμοποιώντας τους ως πολιορκητικό κριό για να περάσει η αξιολόγηση.
Αξιολόγηση
Η νέα ηγεσία επιμένει στην αξιολόγηση παρά τη σαφή απονομιμοποίηση και μπλοκάρισμα όλων των διαδικασιών αξιολόγησης (ατομικής και αξιολόγησης της σχολικής μονάδας). Μάλιστα δείχνει ότι δεν έχει καταλάβει ή κάνει πως δεν καταλαβαίνει τίποτα από τα προηγούμενα χρόνια. Ό,τι περπάτησε» στην διαδικασία αυτή οφείλεται στα δικαστήρια και όχι στην αποδοχή της πολιτικής της κυβέρνησης. Οι εκπαιδευτικοί και τα εκπαιδευτικά σωματεία όχι μόνο δεν αποδέχτηκαν την όλη διαδικασία αλλά παρόλες τις απειλές, τις προσφυγές στα δικαστήρια κατάφεραν να την εμποδίσουν και να την ακυρώσουν στην πράξη. Εξάλλου στο ζήτημα της μονιμοποίησης των νεοδιόριστων συναδέλφων γνωρίζει καλά ότι και με τους δικούς τους όρους παρανομούν. Να γνωρίζει πολύ καλά ότι τα εκπαιδευτικά σωματεία το ίδιο θα πράξουν στο επόμενο διάστημα. Ήδη η 92η Γ.Σ. της ΔΟΕ έχει πάρει ομόφωνη απόφαση μάχης ενάντια στην αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και την ατομική αξιολόγηση. Τα 41 χρόνια νικηφόρου αγώνα και ακύρωσης κάθε προσπάθειας κατηγοριοποίησης σχολείων και εκπαιδευτικών δείχνουν το δρόμο!
Νέα επίθεση στην προσχολική αγωγή και εκπαίδευση
Η δήλωση του υπουργού δεν αφήνει περιθώρια παρερμηνειών: «Το όραμα μιας προσχολικής αγωγής μέχρι το 6ο έτος της ηλικίας, αντιμετωπίζεται με ενιαίο τρόπο στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης. […] Στην Ελλάδα συναντάμε μέχρι σήμερα κατακερματισμό αυτών των αρμοδιοτήτων. Η Κυβέρνηση επιλέγει την άρση της πολυδιάσπασης αυτής, […] ώστε να δοθεί στην προσχολική αγωγή ενιαία κατεύθυνση. Ο στόχος είναι η ανάπτυξη κοινού εκπαιδευτικού προγράμματος, η αύξηση της συμμετοχής στην προσχολική αγωγή […]».
Εκτιμάμε ότι με πρόσχημα τον δήθεν κατακερματισμό της προσχολικής αγωγής και την ενοποίηση των προγραμμάτων, σχεδιάζεται η απόσπαση του νηπιαγωγείου από το 14χρονο δημόσιο δωρεάν εκπαιδευτικό σύστημα και η ενοποίησή της με τις ηλικίες 0-4 υπό την ευθύνη δήμων και περιφερειών, καθώς και η εισαγωγή των voucher στη Δημόσια εκπαίδευση με στόχο τη δημιουργία μιας εκπαιδευτικής «αγοράς».
Οι εκπαιδευτικοί πάντα υποστήριζαν τη συνέχεια των προγραμμάτων σπουδών (14χρονη εκπαίδευση) και την ομαλή μετάβαση από το ένα εκπαιδευτικό πλαίσιο στο άλλο. Η συνέχεια αυτή συμβάλλει στην προσαρμογή των παιδιών στις νέες αλλαγές, συντελεί στη σχολική τους εξέλιξη, στην κοινωνικοποίηση τους, στην ακαδημαϊκή τους πορεία. Αυτό όμως δε σημαίνει κοινό εκπαιδευτικό πρόγραμμα για όλες τις βαθμίδες (0-18), αλλά αναλυτικά προγράμματα προσαρμοσμένα στις ανάγκες των παιδιών κάθε ηλικίας, σεβόμενοι τους προσωπικούς ρυθμούς ανάπτυξης των παιδιών, αναλυτικά προγράμματα που δημιουργούν λειτουργικές μεταβάσεις από τάξη σε τάξη και από βαθμίδα σε βαθμίδα, αλλά και με κοινές κατευθυντήριες παιδαγωγικές γραμμές.
Ο διακριτός ρόλος των δομών (παιδικών σταθμών και Νηπιαγωγείων), που αναφέρεται από τον υπουργό ως κατακερματισμός, δε σημαίνει και υποβάθμιση. Η θεσμοθέτηση της δίχρονης προσχολικής αγωγής κι εκπαίδευσης έδωσε το δικαίωμα σε όλα τα παιδιά ηλικίας 4 – 6 ετών να έχουν πρόσβαση στο δημόσιο νηπιαγωγείο. Ταυτόχρονα, αποσυμφόρησε τους παιδικούς σταθμούς και διευκόλυνε τα μικρότερα παιδιά να βρίσκουν μια θέση σ’ αυτούς. Επιπλέον έδωσε τη δυνατότητα του καθορισμού – διαχωρισμού των επαγγελματικών δικαιωμάτων μεταξύ νηπιαγωγών και βρεφονηπιοκόμων που επί σειρά ετών επικαλύπτονταν. Οι διεκδικήσεις μας δεν σταματούν εδώ, υπάρχουν πολλά πράγματα που πρέπει ακόμη να γίνουν, όπως η χρηματοδότηση ενός γενναίου προγράμματος σχολικής στέγης με σύγχρονα και ασφαλή κτίρια, ο μαζικός διορισμός εκπαιδευτικών και βοηθητικού προσωπικού, η μείωση μαθητών σε 15 ανά νηπιαγωγό, η δημιουργία τμημάτων ένταξης σε κάθε νηπιαγωγείο.
Το εκπαιδευτικό κίνημα θα υπερασπιστεί την κατάκτηση της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής αγωγής κι εκπαίδευσης απέναντι σε κάθε προσπάθεια συρρίκνωσης, αλλοίωσης του χαρακτήρα της. Ούτε να το σκέφτονται να μετατρέψουν τα νηπιαγωγεία και τις εργασιακές σχέσεις των νηπιαγωγών σε εξάρτημα των πελατειακών σχέσεων δημάρχων και περιφεριαρχών.
«Ελεύθερη» επιλογή σχολείου – Γονεϊκό δικαίωμα»
Σύμφωνα με τους υποστηρικτές της «ελεύθερης» επιλογής σχολείων, εφόσον η πλευρά της προσφοράς σχολικής εκπαίδευσης θα ανοίξει, οι μηχανισμοί της αγοράς (μέσω του ανταγωνισμού στην αγορά μεταξύ των ιδιωτικών και δημόσιων φορέων) θα οδηγήσουν στην επιβίωση των καλύτερων. Τα «κακά» σχολεία θα κλείσουν και η ανάγκη των σχολείων για οικονομική επιβίωση θα οδηγήσει τελικά σε μια πιο αποτελεσματική και ευέλικτη εκπαίδευση.
Έτσι, τα σχολεία μετατρέπονται σε ανταγωνιζόμενες επιχειρήσεις και οι γονείς σε πελάτες και καταναλωτές που εγκαταλείπονται στην τύχη τους, γιατί είναι το σχολείο που θα επιλέγει τελικά τους/τις μαθητές/τριες ώστε να ανταπεξέρχεται στον ανελέητο ανταγωνισμό. Πίσω από αυτόν τον «παράδεισο ελευθερίας» που υπόσχεται η κυβέρνηση κρύβεται η διάλυση του σχολείου της γειτονιάς, αναδύεται ένας καινούργιος κόσμος ανισοτήτων, περιθωριοποίησης, αμορφωσιάς, ημιμάθειας, εμπορευματοποίησης, κατηγοριοποίησης, αγοραίου ανταγωνισμού και άκρατης κερδοσκοπίας σε βάρος των μαθητών μας και των οικογενειών τους.
ΚΑΜΙΑ ΑΝΑΜΟΝΗ, ΚΑΜΙΑ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ! ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΜΑΣ!
Η επόμενη περίοδος θα είναι μια περίοδος σκληρών αγώνων για το δημόσιο σχολείο, τα εργασιακά δικαιώματα και την εργασιακή αξιοπρέπεια κάθε εκπαιδευτικού και όλων των εργαζόμενων. Η επίθεση θα ενταθεί. Η μάχη για το εισόδημα, τους μισθούς, την ακρίβεια και τη φοροληστεία θα καθορίσει τη “ζωή με αξιοπρέπεια” και όχι οι πενιχρές αυξήσεις που εξήγγειλε η κυβέρνηση. Στους δρόμους θα κριθεί το δίκιο απέναντι στο νέο κύκλο ιδιωτικοποιήσεων των δημόσιων αγαθών (παιδεία-υγεία-νερό) και στα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Με νέους αγώνες θα μπλοκάρουμε την κατηγοριοποίηση των σχολείων μέσω της αξιολόγησης και της ελεύθερης επιλογής σχολείου από τους γονείς, θα παλέψουμε για μόνιμους διορισμούς και διορισμό όλων των αναπληρωτών, θα αποτρέψουμε σχέδια για διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, θα ανακόψουμε την διάλυση του δημόσιου νηπιαγωγείου και της ειδικής αγωγής.
Με την έναρξη της επόμενης σχολικής χρονιάς, οι αγώνες στην εκπαίδευση να συναντηθούν με τους αγώνες όλων των εργαζομένων, σε ένα πλατύ εργατικό και κοινωνικό μέτωπο, απέναντι στο ξεπούλημα των δημόσιων κοινωνικών αγαθών, προβάλλοντας τις πάγιες διεκδικήσεις μας για Υγεία-Μόρφωση-Εργασία-Δικαιώματα-Αξιοπρεπείς μισθούς-Ελεύθερο χρόνο-Περιβάλλον! Με αγώνες για το δικαίωμα της νέας γενιάς στη μόρφωση ενάντια στο μέλλον του φθηνού ευέλικτου εργαζομένου, έρμαιο στα χέρια των εργοδοτών. Για την ανατροπή όλων των αντιεκπαιδευτικών και αντικοινωνικών πολιτικών, σπάζοντας την καθεστωτική πολιτική που κλείνει το μάτι στον εκφασισμό της κοινωνίας, στην ολιγαρχία του πλούτου και στις φασιστικές παραφυάδες του.
Διεκδικούμε:
- Πραγματικές αυξήσεις σε μισθούς/συντάξεις για κάλυψη των απωλειών των μνημονίων, του τιμάριθμου και της ακρίβειας. Συνεχής αύξηση-αναπροσαρμογή των μισθών/συντάξεων με βάση τον τιμάριθμο.
- Αποκατάσταση όλων των απωλειών της περασμένης δεκαετίας. Κανένας μισθός κάτω από 1000 ευρώ, επιστροφή 13ου και 14ου στο δημόσιο, ξεπάγωμα του ΜΚ 15-17 και κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης. Επαναφορά του επιδόματος ειδικής αγωγής. Αφορολόγητο 12000 ευρώ και 4000 για κάθε παιδί.
- Κατάργηση των αντιασφαλιστικών νόμων. Θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος στα 25 χρόνια υπηρεσίας για όλους. Πλήρης σύνταξη στα 30 χρόνια εργασίας και 60 έτη ηλικίας.
- Μέτρα κατά της ακρίβειας. Κατάργηση του ΦΠΑ στα είδη πρώτης ανάγκης και διατροφής. Διατίμηση στα τιμολόγια του ρεύματος και των καυσίμων και όλα τα βασικά αγαθά με κατάργηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης για τους εργαζόμενους, κατάργηση του ΕΝΦΙΑ. Πλαφόν στις τιμές πετρελαίου, βενζίνης και ρεύματος. Κατάργηση της ρήτρας αναπροσαρμογής στους λογαριασμούς ρεύματος με αναδρομική ισχύ. Να γίνει η ΔΕΗ πάλι δημόσια και να δοθεί φτηνό ρεύμα για όλους.
- Άμεση καταβολή των συντάξεων στους συνταξιούχους. Κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών/ αντισυνταξιοδοτικών νόμων. Έκτακτες κρατικές επιχορηγήσεις για τα ταμεία – να επιστραφούν τα κλεμμένα. Όχι στην αύξηση των ορίων για τις πρόωρες συνταξιοδοτήσεις.
- Αύξηση των δαπανών για Υγεία, Παιδεία, κοινωνικές ανάγκες. Όχι για τους εξοπλισμούς. Άμεση αύξηση της χρηματοδότησης για τα σχολεία, καμία ανοχή σε νέες περικοπές.
- Κατάργηση των νόμων 4692/2020 & 4823/2021 της κατηγοριοποίησης και διάλυσης των Δημόσιων Σχολείων μέσω της «αξιολόγησης». Κατάργηση όλου του αντιδραστικού θεσμικού πλαισίου (αξιολόγηση, ΕΒΕ, τράπεζα θεμάτων διαγωνισμός PISA, νόμος Πανεπιστήμια κ.λπ.).
- Μαζικούς, μόνιμους διορισμούς για την κάλυψη όλων των αναγκών. Αποκλειστικά με την προϋπηρεσία και την ημερομηνία λήψης πτυχίου. Διορισμό όλων των αναπληρωτών. Κατάργηση του ν.4589/2019 για το προσοντολόγιο. ΟΧΙ στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.
- Άμεση μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων. Ακώλυτη μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων του 2020, 2021, 2022 στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η διαδικασία να προχωρήσει χωρίς καθυστερήσεις, όπως συνέβαινε τα προηγούμενα χρόνια. Υπηρέτηση για ένα έτος της οργανικής τους. Δικαίωμα απόσπασης. Καμία σύνδεση των διαδικασιών μονιμοποίησης των εκπαιδευτικών με την αξιολόγηση. Να καταργηθεί η δόκιμη περίοδος. Ο/Η εκπαιδευτικός να θεωρείται μόνιμος/η με όλα τα αντίστοιχα δικαιώματα με τον διορισμό του.
- Μέτρα στήριξης για τη διαβίωση των νεοδιόριστων και αναπληρωτών συναδέλφων μας.
- Επιμόρφωση με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα και απαλλαγμένη από κάθε διαδικασία αξιολόγησης, οργανωμένη από τα πανεπιστήμια.
- Δημιουργία οργανικών θέσεων για όλες τις υπάρχουσες ειδικότητες εκπαιδευτικών. Πρόσληψη – τοποθέτηση εκπαιδευτικών των υπαρχουσών ειδικοτήτων σε όλα τα σχολεία. Να καταχωρούνται σε όλα τα σχολεία ως κενά και να ζητείται η άμεση κάλυψη τους με τοποθετήσεις και προσλήψεις εκπαιδευτικών ειδικοτήτων, όλες οι προβλεπόμενες ώρες των γνωστικών αντικειμένων ειδικοτήτων και στην πρωινή ζώνη και στο ολοήμερο. Να μην ανατίθενται από συλλόγους διδασκόντων μαθήματα εκπαιδευτικών ειδικοτήτων, σε ΠΕ 70, πριν την ολοκλήρωση όλων των υπηρεσιακών μεταβολών (τοποθετήσεις και προσλήψεις αναπληρωτών).
- Πλήρη εξίσωση των δικαιωμάτων μονίμων – αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
- Εφαρμογή του νόμου που ορίζει το ωράριο των νηπιαγωγών για όλα τα ολιγοθέσια νηπιαγωγεία και μείωση του ωραρίου των νηπιαγωγών που υπηρετούν σ’ αυτά, ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας και όχι με βάση την οργανικότητα.
- Ο χρόνος υποδοχής, αποχώρησης, διαλείμματος (καθημερινής εφημερίας) και σίτισης των νηπίων να συνυπολογίζεται στον διδακτικό χρόνο, καθότι οι νηπιαγωγοί δεν επιτηρούν απλώς τους μαθητές, αλλά διδάσκουν βασικές δεξιότητες και στάσεις ζωής.
- Έως ότου πραγματοποιηθεί η μείωση του ωραρίου να αναγνωρίζονται ως υπερωριακές οι ώρες επιπλέον απασχόλησης και να αποζημιώνονται ως τέτοιες.
- Ενίσχυση των νηπιαγωγείων με βοηθητικό προσωπικό για να επικουρούν το έργο των συναδέλφων νηπιαγωγών.
- Ευρύ πρόγραμμα δημόσιας σχολικής στέγης ώστε να καλυφθούν όλες οι ανάγκες και να αντικατασταθούν οι λυόμενες προκατασκευασμένες αίθουσας που στεγάζουν δημόσια νηπιαγωγεία.
- Καλούμε τη ΔΟΕ να προβεί σε όλες τις απαραίτητες κινηματικές και νομικές ενέργειες για την άρση της ανισότητας μεταξύ των μελών της, ως προς το δικαίωμα της εργασίας και του δίκαιου υπολογισμού του διδακτικού και εργασιακού ωραρίου των προϊσταμένων ολιγοθέσιων νηπιαγωγείων και των νηπιαγωγών γενικότερα.
- Κατάργηση του ν. Χατζηδάκη και απειθαρχία στην εφαρμογή του. Κανένα σωματείο να μην εγγραφεί στο ΓΕΜΗΣΟΕ – Δεν ενσωματώνουμε/εφαρμόζουμε τις ηλεκτρονικές «ψηφοφορίες»!
- Αμεση κατάργηση του άρθρο 22 του νόμου 4728/20 και της εφαρμοστικής Υ.Α. (Φ.350/52/139940) όπου ορίζεται η διεξαγωγή των εκλογών για την ανάδειξη αιρετών στα Υπηρεσιακά Συμβούλια με ηλεκτρονική ψηφοφορία και την επανάληψη των εκλογών με δια ζώσης διαδικασία και έλεγχο των σωματείων. Δεν αναγνωρίζουμε τους «αιρετούς» που προέκυψαν από τις ψευδοεκλογές της 5ης Νοεμβρίου 2022, ζητάμε την άμεση παραίτησή τους. Η συντριπτική αποχή (90% στον Πειραιά) δεν δίνει καμιά νομιμοποίηση σε όσους «εκλέχτηκαν», να εκπροσωπούν τους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του Πειραιά. Δηλώνουμε ότι μαζί με τους 49 ΣΕΠΕ στην Α’ βάθμια και τις 37 ΕΛΜΕ στη Β’ βάθμια θα προχωρήσουμε σε κάθε ενέργεια συνδικαλιστική και νομική απονομιμοποίησης των εκλογών και των αποτελεσμάτων τους.
ΑΠΟ ΤΟ Δ.Σ.