Πρόταση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Πειραιά η «Πρόοδος» για τη συνέχιση του αγώνα και την ακύρωση της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας

Συναδέλφισσες/φοι,,

Το Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Πειραιά «Η Πρόοδος» έχοντας υπόψιν του:

α) Τις αποφάσεις των Γενικών Συνελεύσεων του συλλόγου για την ακύρωση της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας στην πράξη,

β) Την απόφαση του Δ.Σ. της ΔΟΕ να αποστείλει σε όλες τις σχολικές μονάδες της χώρας ενιαίο κείμενο για την λεγόμενη «αποτίμηση του έργου της σχολικής μονάδας»

αποφάσισε:

να καλέσει τα μέλη του σε Γ.Σ. στο συγκρότημα των 9ου και 11ου Δημοτικών Σχολείων Πειραιά (Θεσσαλονίκης 71 και Ψαρρών)και να απευθύνει προς το Δ.Σ. της ΔΟΕ πρόταση που περιλαμβάνει τα ακόλουθα αγωνιστικά βήματα:

  1. Την κήρυξη 24ωρης απεργιακής κινητοποίησης με συλλαλητήριο στο κέντρο της Αθήνας την Παρασκευή 15/10/2021.
  2. Την υιοθέτηση της πρότασης ενιαίου κειμένου που συνέταξε ο σύλλογός μας, ώστε να αποτελέσει την ενιαία έκφραση αντίστασης του κλάδου απέναντι στη λεγόμενη «αποτίμηση του έργου της σχολικής μονάδας».

Το κείμενο αυτό που κοινοποιούμε προς όλες τις σχολικές μονάδες και τους εκπαιδευτικούς του συλλόγου μας είναι πρόταση προς το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., για το λόγο αυτό θεωρούμε προϋπόθεση την οριστική απόφαση και την υιοθέτησή του από τη Δ.Ο.Ε., για να αρχίσουμε να το χρησιμοποιούμε. Το Δ.Σ. της ΔΟΕ έχει την ευχέρεια είτε να  το υιοθετήσει αυτούσιο, είτε να το τροποποιήσει, είτε να επιλέξει να στείλει στα σχολεία ένα διαφορετικό κείμενο.

Υπενθυμίζουμε:

1. Δεν φτιάχνουμε το κείμενο για να αξιολογηθούμε με καλό βαθμό ούτε για να αναδείξουμε τα σημεία υπεροχής της μιας σχολικής μονάδας έναντι της άλλης, αλλά για να αποτυπώσουμε την ενιαία και κοινή μας στάση.

2. Στα πλαίσια αυτά προτείνουμε στην 4βαθμη κλίμακα βαθμολόγησης που απαιτείται να συμπληρώσουμε στην σχετική πλατφόρμα του Ι.Ε.Π. όλα τα σχολεία να επιλέξουν για όλους τους άξονες τον υψηλότερο βαθμό (4), ώστε να μην υπάρχει η δυνατότητα ποσοτικής διάκρισης μεταξύ των σχολείων.

3. Το κείμενο πρέπει να είναι παιδαγωγικά έγκυρο για να:

α. ενώσει όλους τους συλλόγους διδασκόντων, αναιρώντας έτσι τη δημιουργία επιλέξιμων/ανταγωνιστικών  προφίλ για κάθε σχολική μονάδα,

βδιατηρήσει το κριτικό πνεύμα των εκπαιδευτικών για τα σχολεία, απέναντι στον κίνδυνο της εξωραϊσμού της εκπαιδευτικής πραγματικότητας,

γ. ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του αγώνα για την ακύρωση της αξιολόγησης -χειραγώγησης.


Η ιδέα που διαπερνά όλο το κείμενο είναι ότι βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν τη δουλειά στα σχολεία βρίσκονται έξω από αυτά, και πάντως όχι στις μικροδιαφορές που μπορεί να υπάρχουν από τάξη σε τάξη ή από σχολείο σε σχολείο.

3. Η δουλειά κάθε συλλόγου διδασκόντων για τους μαθητές του συνεχίζεται κανονικά (με τις όποιες διαφοροποιήσεις μπορεί να υπάρχουν από μονάδα σε μονάδα και από τάξη σε τάξη). Η ενιαία στάση των σχολείων αφορά στη σχέση μας με τη διοίκηση και στην αντίστασή μας στην προσπάθεια επιβολής της αξιολόγησης. 

Ακολουθεί το κείμενο (επισυνάπτεται) που προτείνουμε να υιοθετηθεί ως «αποτίμηση του έργου της σχολικής μονάδας». Χωρίζεται σε δύο ενότητες:

Α. Ταυτότητα Σχολείου

Β. Αποτίμηση του έργου της σχολικής μονάδας.

Το κείμενο έχει αποτυπωθεί σε δυο εκδοχές η μια φορά τα δημοτικά σχολεία και η άλλη τα νηπιαγωγεία.

ΠΡΟΣΟΧΗ! Δεν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την πρόταση ενιαίου κειμένου αν δεν υιοθετηθεί από το Δ.Σ. της ΔΟΕ. Περιμένουμε νεώτερη ανακοίνωση.

Κατεβάστε την πρόταση ενιαίου κειμένου για τα Δημοτικά από εδώ

Κατεβάστε την πρόταση ενιαίου κειμένου για τα Νηπιαγωγεία από εδώ