Συναδέλφισσες/φοι,
Την Τρίτη 9 Νοεμβρίου πραγματοποιήθηκε συνάντηση του Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Η Πρόοδος» με τις/τους Συντονίστριες/τές Εκπαιδευτικού Έργου του 6ου ΠΕ.Κ.Ε.Σ Πειραιά. Στην συνάντηση παρέστησαν ο οργανωτικός συντονιστής του 6ου ΠΕΚΕΣ Πεφάνης Παναγιώτης, η αναπληρωματική οργανωτική συντονίστρια Μαντζαρίδου Αρχοντούλα και οι συντονίστριες/τές εκπαιδευτικού έργου: Αζναουρίδου Φωτεινή, Εγγλέζου Φωτεινή, Καλαματιανού Μαρία, Κατσιγιάννη Βικτώρια, Μανδρίκας Αχιλλέας και Σκρέτας Δημήτριος.
Κατά τη συνάντηση το Δ.Σ. του συλλόγου έθεσε τα παρακάτω θέματα:
- ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Οι εκπαιδευτικοί δίνουν έναν παρατεταμένο αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση των σχολικών μονάδων που οδηγεί στην κατηγοριοποίηση και την ποσοτική διάκριση των σχολείων. Ο αγώνας αυτός, που ξεκίνησε από τον περασμένο Φεβρουάριο, συνεχίστηκε τον Σεπτέμβριο με όπλο την απεργία αποχή και εξελίσσεται σήμερα με την μάχη για το «ενιαίο κείμενο» της Δ.Ο.Ε., αντιμετωπίζεται από το Υ.ΠΑΙ.Θ. με προσφυγές στα δικαστήρια, διοικητικό αυταρχισμό, απειλές πειθαρχικών κυρώσεων, εκβιασμών και συκοφαντιών μέσω χειραγωγούμενων Μ.Μ.Ε. Απέναντι σε αυτόν τον μηχανισμό πιέσεων το εκπαιδευτικό κίνημα αντιπαραθέτει τη δημοκρατία των συλλόγων διδασκόντων. Ακόμα και με το νέο νομοθετικό πλαίσιο που διολισθαίνει σε όλο και πιο αυταρχικές ρυθμίσεις ο σύλλογος διδασκόντων είναι το κυρίαρχο όργανο διοίκησης των σχολείων. Η συλλογική βούληση των συναδέλφων όπως εκφράζεται στους συλλόγους διδασκόντων, δεν μπορεί να παραχαράσσεται ούτε οι αποφάσεις τους να εκβιάζονται. Στα πλαίσια αυτά το Δ.Σ. του συλλόγου μας ζήτησε από τις/τους συντονίστριες/τές εκπαιδευτικού έργου:
- να μην ενδώσουν στην επιχειρούμενη αναβίωση του επιθεωρητισμού μέσω της εξωτερικής αξιολόγησης των σχολικών μονάδων,
- να μην γίνουν μέρος του μηχανισμού πίεσης και εκβιασμών που ασκεί το Υ.ΠΑΙ.Θ. προς τους εκπαιδευτικούς,
- να συμβάλλουν στη διατήρηση της ενότητας και του πνεύματος συνεργασίας στο εσωτερικό των σχολείων και κυρίως
- να σεβαστούν τις αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων, όπως αυτές καταγράφονται στην πλατφόρμα του Ι.Ε.Π. για την «αποτίμηση και των προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου».
2. ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
Το Δ.Σ. του συλλόγου, με δεδομένες τις ασάφειες του νομοθετικού πλαισίου, την έλλειψη συλλόγων γονέων και κηδεμόνων κυρίως στα νηπιαγωγεία αλλά και ορισμού εκπροσώπων των Δήμων στα σχολικά συμβούλια, ζήτησε από τους συντονιστές να μην πιέζουν τα σχολεία για την παράδοση των εσωτερικών κανονισμών λειτουργίας, στο βαθμό μάλιστα που δεν προβλέπεται καταληκτική ημερομηνία.
3. ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΕΚΤΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟΥ ΩΡΑΡΙΟΥ
Το Δ.Σ. του συλλόγου ζήτησε από τους συντονιστές να περιοριστεί ο πληθωρισμός των εκτός ωραρίου εργασίας διαδικτυακών σεμιναρίων που αυξάνουν τον φόρτο εργασίας των εκπαιδευτικών. Το Δ.Σ. δεν μπορεί να παραβλέψει ότι τα σεμινάρια αυτά, αν και δεν είναι υποχρεωτικά, αποκτούν εμμέσως υποχρεωτικό χαρακτήρα καθώς πολλά αφορούν σοβαρές πτυχές τις δουλειάς των εκπαιδευτικών (π.χ. εργαστήρια δεξιοτήτων) και εκ των πραγμάτων ωθούνται να τα παρακολουθήσουν.
Η θέση του 6ου ΠΕ.Κ.Ε.Σ Πειραιά όπως εκφράστηκε από τον οργανωτικό συντονιστή Πεφάνη Παναγιώτη απηχώντας και τις τοποθετήσεις όλων των παριστάμενων συντονιστριών/των συνοψίζονται στα ακόλουθα:
- ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Οι συντονίστριες/τες θα σεβαστούν απολύτως τις αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων κάθε σχολείου ως κυρίαρχου οργάνου. Θα διαφυλάξουν την ενότητα τους και γι’ αυτό δεν σκοπεύουν να τους ασκήσουν κανενός είδους πίεση. Πολύ περισσότερο δεν θα γίνουν το όχημα προς μια συγκεκριμένη κατεύθυνση χωρίς τη θέληση των συλλόγων διδασκόντων.
2. ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
Το 6ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ διαπιστώνοντας τα κενά του νομοθετικού πλαισίου έχει αποστείλει ερώτημα προ το Υ.ΠΑΙ.Θ. και αναμένει διευκρινιστικές οδηγίες, ως τότε δεν πιέζει τα σχολεία να αποστείλουν τους κανονισμούς ούτε επιβάλλει καταληκτικές προθεσμίες. Επειδή όμως ο φόρτος εργασίας είναι μεγάλος, ζητούν να υπάρξει σε συνεργασία με τους συντονίστριες/τές, προετοιμασία ως προς το παιδαγωγικό μέρος των κανονισμών. Στο ίδιο πνεύμα οι κανονισμοί που αποστέλλονται από τα σχολεία ελέγχονται μόνο από την παιδαγωγική τους πλευρά εφόσον δεν έχουν συγκροτηθεί οι σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων και δεν έχουν οριστεί οι εκπρόσωποι των Δήμων στα σχολικά συμβούλια. Σε κάθε περίπτωση, εφόσον δεν υπάρχει καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης Ε.Κ.Λ., δεν θα ασκηθεί καμία πίεση στα σχολεία για τη σύνταξή του.
3. ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ
Η κατεύθυνση είναι να μην επιβαρύνονται οι εκπαιδευτικοί με σεμινάρια εκτός εργασιακού ωραρίου και να περιοριστούν αλλά δεν μπορούν και να εξαλειφθούν γιατί πολλές φορές είναι αναγκαία. Σε κάθε περίπτωση τα σεμινάρια αυτά δεν είναι υποχρεωτικά, ενώ, όπως τονίστηκε, το υλικό αυτών των σεμιναρίων αποστέλλεται στα σχολεία και αναρτάται στην ιστοσελίδα του ΠΕ.Κ.Ε.Σ., ώστε να έχουν πρόσβαση σε αυτό όσοι συνάδελφοι δεν μπορούν να τα παρακολουθήσουν.
Συναδέλφισσες/φοι,
Το Δ.Σ. καλεί τα μέλη του να διαφυλάξουν την δημοκρατία και την ενότητα στο εσωτερικό των συλλόγων διδασκόντων. Να συνταχθούν με τις αποφάσεις της Δ.Ο.Ε. χωρίς να υποκύπτουν στις πιέσεις και τους εκβιασμούς του Υ.ΠΑΙ.Θ. Ταυτόχρονα να ενημερώνουν άμεσα τον σύλλογο σε κάθε περίπτωση αυταρχικών συμπεριφορών και πιέσεων που επιχειρούν να παραχαράξουν τη βούληση των συλλόγων διδασκόντων.
ΑΠΟ ΤΟ Δ.Σ.