Τα σχολεία χρειάζονται τον μόνιμο διορισμό των αναπληρωτών

ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΤΟ ΠΡΟΣΟΝΤΟΛΟΓΙΟ – ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΝΑ ΜΗ ΧΑΣΕΙ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥ!

ΜΑΖΙΚΟΙ ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ – ΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΠΤΥΧΙΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ

112 μόνιμοι συνάδελφοι θα τοποθετηθούν στο 18% των 635 θέσεων ειδικής αγωγής που καλύφθηκαν (και) πέρσι με αναπληρωτές εκπαιδευτικούς στο ΠΥΣΠΕ Πειραιά.

Το γεγονός είναι ξεχωριστό, αφού έρχεται μετά από μία δεκαετή περίοδο μηδενικών μόνιμων διορισμών. Όμως η διετής καθυστέρηση στην υλοποίησή του, ο αποκλεισμός χιλιάδων υποψηφίων για τυπικούς λόγους (παράβολο κ.λπ.),  η σύνδεση του με ένα καταστροφικό σύστημα επιλογής διαρκούς αναζήτησης προσόντων και μορίων, η θολή προοπτική για τις πολλαπλά διαφημισμένες υπόλοιπες 10.500 προσλήψεις μόνιμων συναδέλφων γενικής αγωγής και ο εγκλωβισμός στο σχολείο χιλιάδων συναδέλφων λίγο πριν την σύνταξη δεν μας επιτρέπουν να χαρούμε.

Ο νους μας βρίσκεται στους υπόλοιπους πολύτιμους νέους συναδέλφους μας που (στην καλή περίπτωση) θα συνεχίσουν να ζουν με 10 μικρούς μισθούς το χρόνο· θα συνεχίσουν (πολλές φορές αντλώντας από το δυσκολεμένο οικογενειακό εισόδημα) να αναζητούν νέα μόρια στη σχετική αγορά τίτλων για να επιβιώσουν στον ατέλειωτο ανταγωνισμό προσόντων· θα συνεχίσουν να αγωνιούν για την νέα τους τοποθέτηση κάθε Σεπτέμβρη· θα συνεχίσουν να βλέπουν τις καλύτερες δεκαετίες της ζωής τους να περνούν στην υποτίμηση της αναπλήρωσης.

Περισσότερες από 520 θέσεις ειδικής αγωγής στον Πειραιά θα καλυφθούν και πάλι από αυτούς τους αιώνιους αναπληρωτές. Πόσο διαφορετικά θα ήταν τα σχολεία μας αν στελεχώνονταν μόνιμα από αυτά τα «παιδιά»! Απαλλαγμένα από τα άγχη του ανταγωνισμού και των συνεχών μετακινήσεων κι ενταγμένα ισότιμα στο σχολείο και όχι με τον ασφυκτικό κορσέ των ΕΣΠΑ (που επιβάλλει σε ένα σχολείο ποιος δάσκαλος θα αναλάβει την παράλληλη στήριξη και ποιος την τάξη υποδοχής), τα «παιδιά» αυτά θα μπορούσαν να πρωταγωνιστήσουν στη σχολική ζωή και να την ανανεώσουν σημαντικά.

Το θέμα των αναπληρωτών είναι βασικό θέμα στην εκπαιδευτική ατζέντα. Δεν αφορά μόνο τα εργασιακά δικαιώματα μιας μερίδας συναδέλφων. Αφορά το ίδιο το σχολείο. Το υπουργείο δεν αναγνωρίζει το πρόβλημα και δεν συζητά στα σοβαρά τη λύση του. Προτιμά να ασχολείται με τη διαβόητη αξιολόγηση και τα δικαιώματα των σχολαρχών. Μονάχα ο αγώνας των εκπαιδευτικών θα το φέρει μπροστά στο πρόβλημα.

Τα σχολεία χρειάζονται τους εκπαιδευτικούς τους απαλλαγμένους από τον ανταγωνισμό των αγοραίων προσόντων και την υποτίμηση της αναπλήρωσης.

  • Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των αναγκών. Κατάργηση του ν.4589/2019 για το προσοντολόγιο. Άμεσος διορισμός όλων των αναπληρωτών που έχουν υπογράψει έστω και μία σύμβαση στην εκπαίδευση αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία. ΟΧΙ στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.
  • Πλήρη εργασιακά, εκπαιδευτικά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα στους αναπληρωτές. Καμιά απόλυση – κανένας αναπληρωτής χωρίς δουλειά. Δημιουργία οργανικών θέσεων για όλες τις υπάρχουσες ειδικότητες εκπαιδευτικών. Πρόσληψη – τοποθέτηση εκπαιδευτικών των υπαρχουσών ειδικοτήτων σε όλα τα σχολεία. Πλήρη εξομοίωση όλων των αδειών σε σχέση με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς (κανονικές, αναρρωτικές, μητρότητας, επαπειλούμενης κύησης, φοιτητικές κ.λπ.) με αποδοχές, προσμέτρηση της προϋπηρεσίας και των ενσήμων. Επίδομα ανεργίας για όλους μετά τη λήξη της σύμβασής τους, χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη των αναπληρωτών με αναγνώριση του συνόλου της προϋπηρεσίας τους.