ΑΠΕΡΓΙΑ -ΑΠΟΧΗ

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ Η ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Πειραιάς 1/02/2019

 

Την ώρα που το νέο σύστημα διορισμών και προσλήψεων απειλεί να αφήσει άνεργους χιλιάδες  συναδέλφων αναπληρωτών ή να τους ξεσπιτώσει μετά από χρόνια εργασιακής περιπλάνησης,

την ώρα που οι μισθοί των εκπαιδευτικών τελειώνουν πριν τελειώσει ο μήνας, αλλά καμία προοπτική αποκατάστασης των μνημονιακών απωλειών μας δεν συζητείται, σε αντίθεση με τη δικαίωση δικαστικών, ένστολων και πανεπιστημιακών,

την ώρα που εδώ και δέκα χρονιά ούτε ένα νέο διδακτήριο δεν έχει κτισθεί και τα ήδη υπάρχοντα στενάζουν κάτω από το βραχνά της υποχρηματοδότησης των λειτουργικών τους αναγκών.

την ίδια ώρα το υπουργείο μέσα από την υπουργική απόφαση για τον προγραμματισμό και την αποτίμηση τους εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας, καλεί ουσιαστικά στη σύναψη αρμονικών σχέσεων συνεργασίας μεταξύ της διοίκησης και εκπαιδευτικών επιβάλλοντας μια γραφειοκρατικά ελεγχόμενη και εξωτερικά επικαθοριζόμενη διαδικασία. Γιατί περί αυτού πρόκειται.

 

Από τη μία η επίσημη καταγραφή διαδικασιών που ήδη αναπτύσσονται σε πολλά σχολεία (ή η γραφειοκρατική διεκπεραίωση της σχετικής υποχρέωσης εκεί που απουσιάζουν) δεν προσθέτει τίποτα στη σχολική ζωή, πέρα από μία ακόμη υποχρέωση για τους εκπαιδευτικούς δίπλα στο αρχιπέλαγος όσων έχουν ήδη ανατεθεί, με τελευταίες προσθήκες τη διανομή των σχολικών γευμάτων και τη συγκρότηση τριμελών επιτροπών για την παραπομπή μαθητών στα ΚΕΣΥ.

Από την άλλη η  υποβολή αυτής της καταγραφής στους συντονιστές εκπαιδευτικού έργου και η υποχρέωση να λάβουμε υπόψη μας τις παρατηρήσεις τους, συμβολίζει την αποκατάσταση ενός διαλόγου σε κλίμα συνεργασίας. Γιατί το να λάβουμε υπόψη μας τις παρατηρήσεις τους, δεν σημαίνει βέβαια να τις εκτελέσουμε, αλλά σημαίνει να τις υπολογίσουμε και να μην αδιαφορήσουμε γι’ αυτές. Αρά το λιγότερο που θα αντιμετωπίσουμε είναι μια ανούσια ανταλλαγή παρατηρήσεων-απόψεων μεταξύ σχολείων συντονιστών (ένα θέατρο σκιών) και το περισσότερο τον έντονο παρεμβατισμό κάποιων συντονιστών που τα σχολεία θα καταναλώνουν μεγάλο ποσοστό από το χρόνο και την ενέργειά τους για να αποκρούσουν.

Τα σχολεία δεν έχουν ανάγκη από το άδειο πουκάμισο μιας ακόμα γραφειοκρατικής δομής που τίποτα δεν μπορεί να συνεισφέρει στην βελτίωση τους. Τα σχολεία χωρίς εξωτερικούς καταναγκασμούς πρέπει να μετατραπούν σε κοινότητες εκπαιδευτικής πράξης που θα αγωνίζονται και θα δουλεύουν συλλογικά και δημοκρατικά για τη μείωση της σχολικής ανισότητας, την κριτική συνειδητοποίηση των μαθητών, τη βελτίωση των επιδόσεων και το σεβασμό της παιδικής ηλικίας.

 

Την προηγούμενη περίοδο μπορέσαμε να βάλουμε στον πάγο το αξιολογικό πλέγμα που κατέλυε κάθε προοπτική οικοδόμησης ενός δημοκρατικού σχολείου. Το σχολείο του φόβου (με την απειλή των απολύσεων ύστερα από δύο αρνητικές αξιολογήσεις), το σχολείο του ανταγωνισμού μεταξύ των εκπαιδευτικών (με τη στέρηση της μισθολογικής εξέλιξης για το 20% των εκπαιδευτικών με τη χαμηλότερη βαθμολογία), το σχολείο του ανταγωνισμού των σχολείων (με την υποχρέωση της ανάρτησης στο διαδίκτυο των πορισμάτων της αυτοαξιολόγησης κάθε σχολικής μονάδας) και το σχολείο της υποταγής των εκπαιδευτικών στους ανωτέρους (με την ανάγκη να γίνουμε αρεστοί στους αξιολογητές μας) δεν είναι εδώ. Αυτό όμως δεν αρκεί, αφού το σχολείο της εργασιακής ανασφάλειας και το σχολείο των κακοπληρωμένων εκπαιδευτικών υπονομεύει τις προσπάθειες για το δημοκρατικό σχολείο.

Δεν αρκεί γιατί ο νόμος 4547/2018 πάνω στον οποίο στηρίζεται η συγκεκριμένη Υ.Α. καθιερώνει– κατά τις επιταγές της έκθεσης του ΟΟΣΑ-  την αξιολόγηση των στελεχών συμβάλλοντας στην κατεύθυνση εμπέδωσης κουλτούρας αξιολόγησης από τους εκπαιδευτικούς και κρατάει στη ζωή διαδικασίες που προωθούν τη χειραγώγηση των εκπαιδευτικών ανοίγοντας τη όρεξη στους κήνσορες των νεοφιλελεύθερων πολιτικών του επιχειρηματικού σχολείου της αγοράς, που καραδοκούν.

Σήμερα πρέπει να περάσουμε στην αντεπίθεση. Να εξασφαλίσουμε την σταθερή και μόνιμη εργασία για όλους τους συναδέλφους και να αποκαταστήσουμε μισθούς αξιοπρέπειας. Στη βάση αυτή οι πραγματικές διαδικασίες δημοκρατικού προγραμματισμού και αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας θα μπορέσουν να αναπτυχθούν με τρόπο που θα βελτιώνει ουσιαστικά το δημόσιο σχολείο και όχι σαν μια ακόμη υπαλληλική υποχρέωση.

  • Ο Σύλλογος μας, όταν τα σχολεία τη νέα σχολική χρονιά θα βρεθούν μπροστά στην εφαρμογή των διαδικασιών «Προγραμματισμού και την Αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου», θα καλέσει τα μέλη του σε απεργία – αποχή από την εφαρμογή της υπουργικής απόφασης και θα παλέψει για τις ουσιαστικές προϋποθέσεις του δημοκρατικού σχολείου.

  • Καλούμε τους συναδέλφους να μην συμπληρώσουν φόρμες αξιολόγησης στελεχών.

  • Καλούμε τη ΔΟΕ να κηρύξει άμεσα και έγκαιρα απεργία αποχή και από τη διαδικασία προγραμματισμού και αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου.

ΑΠΟ ΤΟ Δ.Σ.

e-proodos | ΑΡΧΙΚΗ
e-proodos | ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

 ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. ΠΕΙΡΑΙΑ "Η ΠΡΟΟΔΟΣ" | e-proodos