ΝΑ ΒΓΟΥΜΕ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΜΠΡΟΣΤΑ

ΓΙΑ ΝΑ ΣΠΑΣΕΙ Ο ΦΑΥΛΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΤΗΣ ΑΔΙΟΡΙΣΤΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΣΗΣ

 

ΟΛΟΙ/ΟΛΕΣ ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Παρασκευή 28 Σεπτέμβρη, στις 2μ.μ.

Διευκολυντική στάση εργασίας για τις δυο τελευταίες ώρες του πρωινού κύκλου ή τις δυο πρώτες του απογευματινού.

 

Πειραιάς 23-09-2018

Το κίνημα του περασμένου Μάρτη, που κατόρθωσε να συσπειρώσει σημαντικό κομμάτι του κόσμου της αδιοριστίας -παρά τη σημερινή του κάμψη- αποτελεί ελπιδοφόρα παρακαταθήκη στον αγώνα να σπάσει ο σχεδόν δεκαετής κύκλος της αδιοριστίας. Η πάλη για διορισμό των ελαστικά εργαζόμενων συναδέλφων, η πάλη ενάντια στις πολιτικές λιτότητας που περιορίζουν τα δικαιώματα στη σταθερή και μόνιμη εργασία μπαίνει σε μια νέα φάση. Στη φάση αυτή μπορούμε να προωθήσουμε πιο επιθετικά τις διεκδικήσεις μας. Αυτό απέδειξαν και οι επιτυχημένες  κινητοποιήσεις στις 2 και 16 Μάρτη.

Η τοποθέτηση του Υπουργείου Παιδείας απέναντι στο αίτημα για μαζικούς μόνιμους διορισμούς, δεν αφήνει κανένα περιθώριο:  Για μία ακόμα χρονιά δεν θα γίνουν μόνιμοι διορισμοί. Για άλλη μια φορά οι διορισμοί παραπέμπονται στο απώτερο μέλλον.  Όπως εξήγγειλε το ΥΠΕΠΘ τον ερχόμενο Οκτώβρη θα ανακοινώσει τριετές πρόγραμμα διορισμών στην εκπαίδευση και θα ανοίξει τη συζήτηση για το σύστημα διορισμών. Είναι φανερό ότι ο αγώνας για μόνιμους μαζικούς διορισμούς, για διορισμό όλων των αναπληρωτών, ο αγώνας για σταθερή και μόνιμη εργασία για όλους/όλες, έρχεται σε πλήρη αντιπαράθεση με τις μνημονιακές πολιτικές περικοπών. Ταυτόχρονα, η συζήτηση για το σύστημα με το οποίο θα γίνουν διορισμοί – στην περίπτωση που το εκπαιδευτικό κίνημα εμφανιστεί διασπασμένο και χωρίς ενιαία θέση- ανοίγει την κερκόπορτα για να περάσει η πολιτική του προσοντολόγιου αμφισβητώντας ευθέως την προϋπηρεσία των αναπληρωτών. Για το τέλος της περιπλάνησης και της εργασιακής ομηρίας χιλιάδων εκπαιδευτικών, για την ανάσα των σχολείων μας και την υπεράσπιση των μορφωτικών αναγκών των μαθητών μας απαιτείται να γίνει εδώ και τώρα διορισμός όλων των εκπαιδευτικών που έχουν προσφέρει υπηρεσία στα σχολεία με μοναδικά κριτήρια το πτυχίο και την προϋπηρεσία.

Παράλληλα ο κατακερματισμός των αναπληρωτών σε αντιμαχόμενες συλλογικότητες δεν μπορεί να ανατρέψει τις σκληρές μνημονιακές πολιτικές. Αντίθετα διαιρεί τις δυνάμεις του εκπαιδευτικού κινήματος και διαιωνίζει το καθεστώς της αδιοριστίας. Κακή υπηρεσία προσφέρουν όσοι και με οποιοδήποτε τρόπο οξύνουν αυτές τις αντιθέσεις.  Η απάντησή μας σε αυτές τις λογικές είναι ότι το σωματείο πρέπει να ενώνει και όχι να διχάζει. Άρα δεν μπορεί να παίρνει το μέρος της μιας συλλογικότητας που διεκδικεί επαγγελματικά δικαιώματα σε βάρος μια άλλης.

Το Δ.Σ. του Συλλόγου μας στην προσπάθεια του να αρθεί αυτός ο κατακερματισμός, να ενοποιηθούν τα αιτήματα και οι διεκδικήσεις και κυρίως για να  μπορέσει το σωματείο μας να μιλήσει με ενιαία φωνή, υλοποιώντας σχετική απόφαση της Γ.Σ. του περασμένου Νοεμβρίου πραγματοποίησε τρεις ανοιχτές συσκέψεις για την επεξεργασία κοινών θέσεων και διεκδικήσεων στο ζήτημα της αδιοριστίας και των αναπληρωτών. Η συζήτηση και στις τρεις αυτές συσκέψεις αποδέχτηκε αρκετά γόνιμη, άνοιξε τον μεταξύ μας διάλογο, ήρε παρεξηγήσεις, άφησε θέματα ανοιχτά για περαιτέρω διερεύνηση αλλά κατέληξε και σε σημεία συμφωνίας.

Καταρχήν υπήρξε συμφωνία στην ανάγκη οι διεκδικήσεις των εκπαιδευτικών να υπηρετούν ταυτόχρονα την αξιοπρεπή, μόνιμη και σταθερή εργασία τους αλλά και τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών στο δημόσιο σχολείο. Και  αποτυπώθηκαν μια σειρά από  αιτήματα και  διεκδικήσεις:

  • Μόνιμους και μαζικούς διορισμούς σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και στην ειδική αγωγή, με βάση το χρόνο λήψης του βασικού πτυχίου και την προϋπηρεσία. Διορισμός όλων των αναπληρωτών όλων των κλάδων και κατηγοριών. Κανείς συνάδελφος από όσους δουλεύουν στην εκπαίδευση να μην χάσει τη δουλειά του. Στεκόμαστε απέναντι σε κάθε προσπάθεια που δεν θα προσμετρά το σύνολο ή μέρος της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών και επιδιώκει να την αντικατάστασή της με κάθε είδους προσοντολόγια.

  • Σύσταση των αναγκαίων οργανικών θέσεων και οι απόδοσή τους σε όλες τις υφιστάμενες ειδικότητες.

  • Να μην εισαχθούν άλλες (πέρα από τις υπάρχουσες) ειδικότητες στο δημοτικό σχολείο.

  • Απόδοση στους αναπληρωτές όλων των εργασιακών δικαιωμάτων των μονίμων εκπαιδευτικών.

 

Παράλληλα διαπιστώθηκε η ανάγκη να διεκδικήσουμε ένα νέο ενιαίο παιδαγωγικό/μορφωτικό σχέδιο για το σχολείο που θα υπηρετεί το παιδί και την αγωγή του.  Με στόχο τη βαθιά και ολοκληρωμένη γνώση, την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης κόντρα στις δεξιότητες και τον κατακερματισμό της γνώσης. Με δυνατότητα επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης, συνεργατικής διδασκαλίας και συνδιδασκαλίας, με αντισταθμιστική εκπαίδευση (ενισχυτική διδασκαλία, Τάξεις υποδοχής, Τμήματα Ένταξης, παράλληλη στήριξη). Με τη λειτουργία δημιουργικών δραστηριοτήτων (χορωδία, αθλητική, εικαστική, θεατρική ομάδα, εργαστήριο πληροφορικής κ.ά.) ώστε να καλύπτονται ολόπλευρα οι ανάγκες των μαθητών.

Σ’ αυτό το σχολείο, έχουν θέση και οι δάσκαλοι και όλες οι υπάρχουσες σήμερα ειδικότητες. Με σταθερή και μόνιμη εργασία και σταθερή παιδαγωγική σχέση στο σχολείο τους και όχι εργασιακά εξαθλιωμένοι και περιπλανώμενοι. Σε αυτά τα πλαίσια προτείνουμε την ένταξη όλων των αντικειμένων σε ένα ενιαίο μορφωτικό σχέδιο, την ενιαία διδασκαλία τους. Με την αυτοτελή διδασκαλία, την εργαστηριακή διδασκαλία τους αλλά και τη συνδιδασκαλία τους από το/τη δάσκαλο/α και τον/την εκπαιδευτικό της ειδικότητας και το συνυπολογισμό της ώρας και για τους δύο. Πρόταση που απαντά ολοκληρωμένα στις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών και ταυτόχρονα καλύπτει εργασιακά τους εκπαιδευτικούς.

 

Σε αυτό το σχολείο, σε κάθε τμήμα αντιστοιχεί ένας/μία υπεύθυνος δάσκαλος/α και σε κάθε τμήμα του ολοήμερου επίσης το ίδιο.  Σε αυτό το σχολείο εξασφαλίζονται χιλιάδες επιπλέον οργανικές θέσεις για κάθε υπάρχουσα ειδικότητα. Σε αυτή την περίπτωση, οι μαζικοί διορισμοί είναι προϋπόθεση και όλοι οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται σήμερα στο σχολείο, όλων των κλάδων/ειδικοτήτων, μόνιμοι και αναπληρωτές είναι απαραίτητοι, όπως επίσης και αρκετές χιλιάδες αδιορίστων ακόμα. Αν μάλιστα συνυπολογίσουμε την απαίτηση για ενισχυτική διδασκαλία, τμήματα υποδοχής κλπ. τότε οι ανάγκες για εκπαιδευτικό προσωπικό είναι ακόμα μεγαλύτερες. Αυτή η θέση έρχεται σε κάθετη αντίθεση με το μνημονιακό σχολείο σε όλες τις μορφές του.

 

Το επόμενο διάστημα οι πολιτικές εξελίξεις μπορεί να πολλαπλασιάσουν τα μέτωπα του αγώνα. Αν και η δική μας μαχητικότητα δεν καθορίζει τις εξελίξεις μπορεί να τις επηρεάζει, και μάλιστα σε μερικές περιπτώσεις αποφασιστικά. Η μόνη ελπίδα για τα δικαιώματά μας που χάθηκαν – βορά στον βωμό των κλειδωμένων μνημονιακών πολιτικών - αλλά και για όσα μπορέσαμε να διατηρήσουμε είναι οι αγώνες που μπορούμε και πρέπει να οργανώσουμε, μαζικά, δυναμικά και αποφασιστικά. Κομβική σημασία για μας το επόμενο διάστημα έχει η οργάνωση του αγώνα για:

 

  • Τους μαζικούς μόνιμους εκπαιδευτικών με μοναδικό κριτήριο το πτυχίο και την προϋπηρεσία

  • Το

  • Την και την

  • Την αποκατάσταση των

  • Την άμεση και καθολική εφαρμογή της

 

Η αόριστη εξαγγελία του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ, χωρίς να προσδιορίζει το χρόνο, 4.500 διορισμών στην ειδική αγωγή και η απουσία αναφοράς στην γενική αγωγή δεν διαψεύδει μόνο της προσδοκίες που καλλιεργήθηκαν για να κατευνάσουν την οργή του κόσμου της αδιοριστίας αλλά κάνει φανερό ότι και για τα επόμενα χρόνια θα συνεχιστεί ο φαύλος κύκλος της αδιοριστίας και της αναπλήρωσης. Φέτος η πρόσληψη 19 χιλιάδων και πλέον αναπληρωτών καταδεικνύει με έμφαση ότι τα σχολεία δεν μπορούν να λειτουργήσουν χωρίς την παρουσία τους.  Τα σχολεία χρειάζονται τους αναπληρωτές αλλά όχι ως ανασφαλές περιφερόμενο εκπαιδευτικό δυναμικό που κάθε χρονιά αλλάζει τόπο διαμονής και σχολείο. Τους χρειάζονται ως μόνιμους. Για να μπορεί το σχολείο να λειτουργήσει ως παιδαγωγική κοινότητα που σχεδιάζει και υλοποιεί και όχι απρόσωπη υπηρεσία που γεμίζει τα εργασιακά της κενά την τελευταία στιγμή. Το σχολείο τους χρειάζεται επίσης ως μόνιμους γιατί έχει ανάγκη από εκπαιδευτικούς που θα νιώθουν ότι η αξία της εργασίας τους αναγνωρίζεται. 

 

Την νέα σχολική χρονιά που ανοίγεται μπροστά μας είναι αναγκαίο να ξαναπιάσουμε το νήμα από εκεί που το αφήσαμε πέρσι. Να αναβιώσουμε το κίνημα του περασμένου Μάρτη, που κατόρθωσε να συσπειρώσει σημαντικό κομμάτι του κόσμου της αδιοριστίας και να αποτελέσει ελπιδοφόρα παρακαταθήκη για να σπάσει ο δεκαετής κύκλος της αδιοριστίας. Οι κινητοποιήσεις της νέας χρονιάς πρέπει να ανοίξουν με την πάλη για τον διορισμό των ελαστικά εργαζόμενων συναδέλφων, την πάλη ενάντια στις πολιτικές λιτότητας που περιορίζουν το δικαίωμα στη σταθερή και μόνιμη εργασία. Στη φάση αυτή μπορούμε να προωθήσουμε πιο επιθετικά τις διεκδικήσεις μας. Αυτό απέδειξαν και οι επιτυχημένες  κινητοποιήσεις στις 2 και 16 Μάρτη.

ΤΟ Δ.Σ. του Συλλόγου μας καλεί τα μέλη του να πάρουν μαζικά μέρος στην κινητοποίηση που οργανώνουν οι Σύλλογοι Π.Ε. της Αττικής στο Υπουργείο Παιδείας την Παρασκευή 28/9 στις 2μ.μ. με θέμα αιχμής τους μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών. Για την διευκόλυνση των συναδέλφων να συμμετέχουν στην κινητοποίηση κηρύσσουμε 2ωρη διευκολυντική στάση εργασίας για τις δυο τελευταίες ώρες του πρωινού κύκλου ή τις δυο πρώτες του απογευματινού.

 

ΑΠΟ ΤΟ Δ.Σ.

e-proodos | ΑΡΧΙΚΗ
e-proodos | ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

 ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. ΠΕΙΡΑΙΑ "Η ΠΡΟΟΔΟΣ" | e-proodos