ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΣΤΟ Κ.Ε.Σ.Υ ΠΕΙΡΑΙΑ

 

 

Πειραιάς  18/02/2019

Την Παρασκευή 15 Φεβρουαρίου 2019 πραγματοποιήθηκε παράσταση διαμαρτυρίας στο 1ο Κ.Ε.Σ.Υ. Πειραιά από τους Συλλόγους Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης: Πειραιά «Η Πρόοδος», Νίκαιας, Κερατσινίου-Περάματος «Ν. Πλουμπίδης», Κορυδαλλού-Αγίας Βαρβάρας, Πειραιά «Ρ. Φεραίος», Σαλαμίνας και Νησιών Αργοσαρωνικού. Αντικείμενο της παράστασης διαμαρτυρίας αποτέλεσαν οι προβλεπόμενες από το νόμο 4547/18 διαδικασίες παραπομπής μαθητών στα Κ.Ε.Σ.Υ. για τη διενέργεια ατομικών αξιολογήσεων -εκθέσεων – γνωματεύσεων. Στην συνάντηση εκτός από τον προϊστάμενο του 1ου Κ.Ε.Σ.Υ Πειραιά κ. Νίκο Παπαδόπουλο συμμετείχε και ο προϊστάμενος του 2ου Κ.Ε.Σ.Υ  Πειραιά κ. Σταύρος Σταύρου.

Στις τοποθετήσεις τους οι εκπρόσωποι των Συλλόγων τόνισαν τα ακόλουθα:

 

Το υπουργείο, με τον ν. 4547/18, προσπαθεί να μειώσει τον αριθμό των αιτήσεων διάγνωσης που δέχονται τα διαγνωστικά του κέντρα, παρατείνοντας τη διαχρονική υποστελέχωση των διαγνωστικών υπηρεσιών ειδικής αγωγής. Προσπαθεί να μειώσει τον αριθμό των αιτημάτων και αντιστοίχως τον αριθμό των προσλήψεων για Παράλληλη στήριξη, παρεμβάλλοντας ένα φίλτρο ανάμεσα στις οικογένειες των μαθητών με αναπηρίες ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και στα Κ.Ε.Σ.Υ. Οι εκπαιδευτικοί σε καμιά περίπτωση δεν είναι διατεθειμένοι να παίξουν αυτό το ρόλο.

 

Σε όσα σχολεία δε λειτουργεί Ε.Δ.Ε.Α.Υ.- οι οποίες με ευθύνη του Υπ. Παιδείας είναι ελάχιστες - οι εκπαιδευτικοί μέσω των Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης, αναλαμβάνουν την ευθύνη να κάνουν την πρώτη διάγνωση, να διαμορφώσουν και να εφαρμόσουν βραχυχρόνια Εξατομικευμένα Προγράμματα Εκπαίδευσης (Ε.Π.Ε.) σε μαθητές που χρήζουν ειδικής εκπαιδευτικής υποστήριξης.

 

Το υπουργείο, με βάση τις οδηγίες ΟΟΣΑ-ΕΕ για πλήρη ένταξη δομών, εκπαιδευτικών και μαθητών ειδικής αγωγής στα γενικά σχολεία, χρησιμοποιεί και τα αντίστοιχα εκπαιδευτικά μοντέλα με εκπτωτικές λογικές στο οικονομικό, παιδαγωγικό και επιστημονικό πεδίο. Έτσι, κάθε σχολείο πρέπει να τα «καταφέρει» με ό,τι έχει. Επιπλέον, οι συνάδελφοι των τμημάτων ένταξης επιφορτίζονται με έναν αβάσταχτο φόρτο εργασίας αφού, μεταξύ άλλων, καλούνται να υποστηρίζουν μαθητές, να συμμετέχουν σε πολλαπλές ομάδες εκπαιδευτικής υποστήριξης ή στις Ε.Δ.Ε.Α.Υ., να διαμεσολαβούν στην επικοινωνία με τα Κ.Ε.Σ.Υ., να διαμορφώνουν διαφοροποιημένα- εξατομικευμένα προγράμματα και να συνεργάζονται με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς.

 

Την ίδια στιγμή, το 1ο Κ.Ε.Σ.Υ. Πειραιά, είναι σε τέτοιο βαθμό υποστελεχωμένο που είναι αδύνατον να ανταποκριθεί στα ήδη συσσωρευμένα από τις προηγούμενες χρονιές αιτήματα πόσο μάλλον στα νέα που θα προκύψουν την τρέχουσα σχολική χρονιά. Ακόμη χειρότερα το 2ο Κ.Ε.Σ.Υ. Πειραιά δεν λειτουργεί καθώς αυτή τη στιγμή έχει μόνο προϊστάμενο και καθόλου προσωπικό αλλά και κτιριακές εγκαταστάσεις.

 

Θεωρούμε ότι η συγκρότηση των ομάδων εκπαιδευτικής υποστήριξης αποτελεί ένα γραφειοκρατικό μηχανισμό, μακριά από τις πραγματικές ανάγκες των παιδιών με ιδιαιτερότητες. Η λειτουργία των ομάδων αυτών σε καμία περίπτωση δε θα προσφέρει επιπρόσθετο υποστηρικτικό έργο στα συγκεκριμένα παιδιά. Επιπλέον δε, επιφορτίζουν τον εκπαιδευτικό ΕΑΕ του σχολείου με έναν τεράστιο όγκο γραφειοκρατικού-διοικητικού έργου που τελικά θα αποβεί εις βάρος των  παιδιών που υποστηρίζει. Ταυτόχρονα θα υπερασπίσουμε τα εργασιακά δικαιώματα εκπαιδευτικών και δεν θα επιτρέψουμε την παραβίαση του εργασιακού τους ωραρίου.

 

Κόντρα στις επιδιώξεις του υπουργείου οι εκπαιδευτικοί του Πειραιά θα εξακολουθήσουν να υποστηρίζουν εμπράκτως τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών με αναπηρίες ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, κάνοντας πολύ περισσότερα από όσα το επίσημο κράτος τους δίνει τη δυνατότητα να κάνουν. Ωστόσο με τη συμβολή και στήριξη των σωματείων τους δεν θα μπούν σε λογικές και πρακτικές εκπτώσεων των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών τους.

 

Με βάση τα παραπάνω ζητήσαμε από τους προϊστάμενους των Κ.Ε.Σ.Υ.:

  • Σε περιπτώσεις αιτημάτων από τις σχολικές μονάδες για αξιολόγηση μαθητών (ιδιαίτερα σε  επείγουσες περιπτώσεις με σοβαρά προβλήματα συμπεριφοράς, τα οποία θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια και την σωματική ακεραιότητα των ιδίων, των συμμαθητών τους και του προσωπικού του σχολείου) να αρκούνται στην «περιγραφική παιδαγωγική έκθεση» του υπεύθυνου εκπαιδευτικού του τμήματος, ή/και του Τμήματος Ένταξης, ή της Ε.Δ.Ε.Α.Υ.

  • Σε περιπτώσεις υποβολής αιτημάτων αξιολόγησης, εκ μέρους των γονέων ή κηδεμόνων το Κ.Ε.Σ.Υ να ζητούν από τις σχολικές μονάδες την «περιγραφική παιδαγωγική έκθεση» και να προσπερνούν την τρίμηνη καθυστέρηση όταν μάλιστα το σχολείο υποστηρίζει τον επείγοντα χαρακτήρα συγκεκριμένων περιπτώσεων.

  • Στην προσχολική εκπαίδευση, που αποτελεί  τον πυρήνα οποιασδήποτε προσπάθειας παρέμβασης και ένταξης, πολλά από τα νηπιαγωγεία είναι μονοθέσια και διθέσια, αλλά και για τα ολιγοθέσια σχολεία να μην μένουν προσκολλημένοι στις γραφειοκρατικές διαδικασίες που προβλέπει ο νόμος αλλά, με γνώμονα το συμφέρον των μαθητών, να κάνουν αποδεκτές τις «περιγραφικές παιδαγωγικές εκθέσεις» των συναδέλφων.

 

Από τις τοποθετήσεις και των δύο προϊσταμένων των 1ου και 2ου Κ.Ε.Σ.Υ Πειραιά κοινή ήταν η εκτίμηση των εκπροσώπων των συλλόγων ότι:

 

α) Όσον αφορά́ τη διαδικασία εξέτασης αιτημάτων παράλληλης στήριξης, αλλαγής εκπαιδευτικού πλαισίου, μετάβασης σε άλλη βαθμίδα μαθητών/τριών που ήδη έχουν αξιολόγηση, το νέο νομοθετικό πλαίσιο δεν τροποποιεί την μέχρι τώρα ισχύουσα διαδικασία.

 

β) Σε ότι αφορά τη διενέργεια νέων ατομικών αξιολογήσεων -εκθέσεων – γνωματεύσεων τα σχολεία αφού εξασφαλίσουν τη συναίνεση των γονέων και κηδεμόνων θα παραπέμπουν τους μαθητές στο Κ.Ε.Σ.Υ με μόνα απαιτούμενα το πρακτικό συνεδρίασης του συλλόγου διδασκόντων και την «περιγραφική παιδαγωγική έκθεση» του υπεύθυνου εκπαιδευτικού του τμήματος, ή/και του Τμήματος Ένταξης, ή της Ε.Δ.Ε.Α.Υ.

 

γ) Ομοίως όταν κατατίθενται αιτήματα από γονείς μαθητών το Κ.Ε.Σ.Υ.  θα ζητά από τις σχολικές μονάδες μόνο «αντίγραφο πρακτικού της συνεδρίασης του Συλλόγου των Διδασκόντων» καθώς και την αντίστοιχη «περιγραφική παιδαγωγική έκθεση».

 

δ) Το Κ.Ε.Σ.Υ. θα θέτει σε προτεραιότητα αιτήματα για σοβαρές και επείγουσες περιπτώσεις μαθητών που κατά την κρίση των σχολικών μονάδων χρήσουν άμεσης διερεύνησης και αντιμετώπισης.   

 

Το Δελτίο τύπου υπογράφουν οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Π.Ε.:

 

Πειραιά «Η Πρόοδος», Νίκαιας, Κορυδαλλού-Αγίας Βαρβάρας, Πειραιά «Ρ. Φεραίος», Σαλαμίνας και Νησιών Αργοσαρωνικού.

 

 

 

 

 

e-proodos | ΑΡΧΙΚΗ
e-proodos | ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

 ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. ΠΕΙΡΑΙΑ "Η ΠΡΟΟΔΟΣ" | e-proodos