Τηλε-εκπαίδευση ταλαιπωρίας και ταξικών αποκλεισμών
Οι μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, μικροί μαθητές και νήπια (από 4 έως 12 ετών) πήραν μια πρώτη γεύση από την τηλεκπαίδευση που σχεδίασε η Κυβέρνηση των «αρίστων» και η κ. Κεραμέως!! Χιλιάδες μαθητές μαζί με τους γονείς τους μάταια προσπαθούσαν, τις δυο προηγούμενες μέρες, να συνδεθούν με τους δασκάλους και τα σχολεία τους. Το σύστημα την πρώτη μέρα κατέρρευσε. Την δεύτερη αν και η εικόνα φάνηκε να είναι καλύτερη δεν έλειψαν τα προβλήματα. Άλλες φορές μικρά κι άλλες φορές αξεπέραστα. Χιλιάδες ήταν μηνύματα διαμαρτυρίας από όλη την Ελλάδα, από γονείς που έψαχναν απελπισμένοι να βρουν μια λύση για το πώς θα κάνουν μάθημα τα παιδιά τους.
Ένας γονέας έγραψε συνοψίζοντας τη γενική εικόνα: «Μία πλατφόρμα που διαρκώς κολλάει, παιδάκια που νυστάζουν καθώς στις 2 το μεσημέρι έχουν μάθει να χαλαρώνουν από το σχολείο έχοντας μόλις γευματίσει και όχι να αρχίζουν μάθημα, διαρκές χάος από φωνές που η μία πέφτουν πάνω στην άλλη όταν υπάρχουν ανοιχτά μικρόφωνα καθώς τα 6χρονα θέλουν να μιλήσουν στους φίλους τους και δασκάλες τόσο μα τόσο εγκλωβισμένες, να προσπαθούν για το καλύτερο σε ένα μοτίβο άβολο και παντελώς αντιεκπαιδευτικό».
Ακόμα και μετά το αλαλούμ της πρώτης μέρας το ΥΠΑΙΘ και η υπουργός συνεχίζει με ψέματα να συγκαλύπτει τις ανεπάρκειες και τις ελλείψεις. Η ανακοίνωση του Υπουργείου μιλά για «…ομαλή λειτουργία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε όλη τη χώρα εκτός ορισμένων μεμονωμένων περιστατικών …τα οποία ήταν μικροπροβλήματα και αρρυθμίες», την ίδια στιγμή που ακόμα και η ίδια η εταιρεία Webex αναγνώρισε ότι υπήρξαν μεγάλα προβλήματα σε όλη τη χώρα… Ντροπή !
Έφτασε μάλιστα, το ΥΠΑΙΘ, στο σημείο να ανακοινώσει ότι «περισσότερα από 47.000 τμήματα δημοτικού και νηπιαγωγείου είναι συνδεδεμένα αυτή τη στιγμή και πραγματοποιούν τηλε-εκπαίδευση. Ο παραπάνω αριθμός αντιστοιχεί σε περίπου 700.000 μαθητές». Ψέμα πάνω στο ψέμα. Για να κατανοήσουμε το μέγεθος των ψεμάτων θα πρέπει να θυμίσουμε στο ΥΠΑΙΘ ότι ο συνολικός αριθμός μαθητών/τριών που φοιτούν στο Δημόσιο Σχολείο (προνήπια/νήπια/Δημοτικό) είναι 719.839 μαθητές και μαθήτριες, ενώ τα τμήματα (σε όλη τη χώρα) δεν ξεπερνούν τις 41.000. Με λίγα λόγια το ΥΠΑΙΘ ΚΟΡΟΪΔΕΥΕΙ όλη την κοινωνία. Μας λέει ότι παρακολούθησαν μαθήματα το 97,25% των μαθητών, ενώ κατά μαγικό τρόπο τα τμήματα πολλαπλασιάστηκαν και δημιουργήθηκαν παραπάνω από όσα υπάρχουν στην πραγματικότητα… Αυτά ισχυρίζεται με αλαζονεία, αυταρέσκεια και εμμονική εχθρότητα απέναντι στους εκπαιδευτικούς, η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση που τη στηρίζει. Η αλήθεια είναι ότι το 97,25% των μαθητών πετάχτηκαν έξω από την εκπαιδευτική διαδικασία.
Τα ίδια μας έλεγε όταν από τις «τηλεεκλογές» – παρωδία απείχε το 95% των εκπαιδευτικών…
Αποδεικνύεται ότι το μόνο που ενδιαφέρει το Υπουργείο Παιδείας είναι να κρύψει τη γύμνια του. Η κυβέρνηση, αφού δεν πήρε κανένα ουσιαστικό μέτρο όλο αυτό το διάστημα ώστε τα σχολεία να είναι ανοιχτά και υγειονομικά ασφαλή, έφτασε στο σημείο να τα κλείσει. Το ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση αγνόησαν με εγκληματικό τρόπο τα αιτήματα για: αραίωση των τμημάτων και 15 μαθητές ανά τμήμα, πρόσληψη μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού, κάλυψη της καθαριότητας των σχολείων, κάλυψη με νοσηλευτές και σχολιατρικές υπηρεσίες, δωρεάν τεστ σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, έκτακτη ειδική επιχορήγηση των Σχολικών Επιτροπών και των Σχολείων, άμεση παροχή ψηφιακού εξοπλισμού σε όλους τους μαθητές, ενίσχυση του δημόσιου συστήματος υγείας και επίταξη όλων των ιδιωτικών μονάδων ΜΕΘ, ενίσχυση των ΜΜΜ.
Αρνήθηκαν εμμονικά όλα τα δίκαια αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος. Ακόμα και την τελευταία στιγμή η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας, ενώ γίνεται φανερή η αποτυχία της πολιτικής τους, δεν αναλαμβάνουν την παραμικρή ευθύνη.
Εδώ και τώρα το Υπουργείο να αφήσει στην άκρη τις επικοινωνιακού τύπου δηλώσεις και να προχωρήσει στα απολύτως αναγκαία μέτρα:
- Διεκδικούμε την κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου που αφορά στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση γιατί είναι παιδαγωγικά επιβλαβές και τεχνικά ανέφικτο. Δηλώνουμε την εμφατική μας αντίθεση με την υποχρεωτικότητα των όρων και των τρόπων που ορίζει με τις εγκυκλίους του το Υπουργείο Παιδείας. Το πρόγραμμα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, ο προγραμματισμός και τα μέσα πρέπει να επιλέγονται με ευθύνη του Συλλόγου Διδασκόντων και των εκπαιδευτικών. Με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας να ξεκαθαριστεί ότι μπορούν να χρησιμοποιούνται όλα τα διαθέσιμα μέσα (σύγχρονης και ασύγχρονης εκπαίδευσης) χωρίς αποκλεισμούς και εμπόδια που τελικά στρέφονται εναντίον των μαθητών. Αντιστεκόμαστε σθεναρά σε κάθε αντιπαιδαγωγική λογική, οργανώνουμε τη δουλειά μας επιλέγοντας τις μορφές και τους τρόπους που ο καθένας θεωρεί καταλληλότερους και πιο αποτελεσματικούς με βάση τις ιδιαιτερότητες και τις παιδαγωγικές ανάγκες κάθε τμήματος, αλλά και τις δυνατότητες των μαθητών μας, ώστε να διασφαλίσουμε την καθολική συμμετοχή τους.
- Να υπάρξει μείωση και αναπροσαρμογή της ύλης για όλες τις τάξεις. Η απώλεια του γ΄ τριμήνου της περσινής σχολικής χρονιάς και η νέα αναστολή λειτουργίας των σχολείων δημιουργεί δεδομένα που δεν μπορεί να αγνοήσει κανείς. Διακυβεύεται το παρόν και το μέλλον μιας ολόκληρης μαθητικής γενιάς. Οι σχετικές οδηγίες του ΙΕΠ στην αρχή της φετινής σχολικής χρονιάς αγνοούν εντελώς αυτά τα δεδομένα. Διεκδικούμε περικοπή και αναδιάταξη της ύλης ανά μάθημα, ανά τάξη και ανά βαθμίδα. Διορισμό επιπλέον εκπαιδευτικών, υποστήριξη και διεύρυνση της ενισχυτικής διδασκαλίας, ολιγομελή τμήματα.
- Να εξοπλιστούν άμεσα οι σχολικές μονάδες με όλον τον απαραίτητο εξοπλισμό. Να δοθούν Η/Υ και δωρεάν σύνδεση στο internet στους μαθητές. Να αναβαθμιστεί άμεσα το Πανελλήνιο Σχολικού Δικτύο, ώστε να καλύπτει όλες τις ανάγκες των Δημόσιων Σχολείων. Ταυτόχρονα δεν μπορούν να προσμετρώνται απουσίες μαθητών/μαθητριών που αδυνατούν να συμμετάσχουν στην σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
- Να εξασφαλιστούν οι τεχνολογικά αναγκαίοι όροι ώστε οι εκπαιδευτικοί να παρέχουν εξ αποστάσεως εκπαίδευση στο χώρους του σχολείου τους εντός του προβλεπόμενου ωραρίου. Τα παιδιά των νηπιαγωγείων και των δημοτικών σχολείων δεν είναι μαθητές δεύτερης κατηγορίας. Δεν μπορεί το πρόγραμμα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης της πρωτοβάθμιας να καθορίζεται από το ανάλογα με το φόρτο της πλατφόρμας του Υπουργείου και όχι με βάση τις παιδαγωγικές και βιολογικές ανάγκες των μικρών μαθητών.
- Αύξηση δαπανών για τη Δημόσια Εκπαίδευση, μέσω του κρατικού προϋπολογισμού, και άμεσα γενναία χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών.
- Να διασφαλιστούν άμεσα οι όροι για την ασφαλή επαναλειτουργία των σχολείων. Τα σχολεία πρέπει να ανοίξουν με εντελώς διαφορετικούς όρους λειτουργίας. Η άλλη επιλογή είναι να μείνουν κλειστά έως το Μάιο ή να ανοιγοκλείνουν με καταστροφικές συνέπειες για μια ολόκληρη γενιά μαθητών. Να υλοποιηθούν άμεσα τα αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος (15 μαθητές στο τμήμα, δωρεάν τεστ, κλπ.)
Αγωνιζόμαστε – διεκδικούμε ανοιχτά και ασφαλή σχολεία για όλους